Ik gebruik al geruime tijd Oliv snaren. Door toeval eigenlijk. Jaren geleden had ik een A-snaar nodig en kwam bij de voor mij toentertijd dichtstbijzijnde vioolbouwer (Ulli Schnorr) terecht. Maar de enige A-snaar waar hij mij aan kon helpen was van het merk Oliv. Daarna heb ik de rest ook maar vervangen door snaren van dat merk. De E-snaar was overigens maar een kort leven beschoren, want die floot nogal. Ondanks de gouden kleur.
Oliv snaren zijn omwikkelde darmsnaren, leerde ik enige tijd geleden. Nu speel ik al enige tijd met de gedachte over te gaan op niet-omwikkelde darmsnaren. Je moet immers wat als gepensioneerde
Ik vraag mij alleen af of sprake is van daadwerkelijk klankverschil tussen omwikkelde en niet-omwikkelde darmsnaren en of ook de levensduur verschilt.
Iets anders. Als ik in de toelichting bij sommige snaren het begrip 'stijf' tegenkom, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Oliv snaren zijn omwikkelde darmsnaren, leerde ik enige tijd geleden. Nu speel ik al enige tijd met de gedachte over te gaan op niet-omwikkelde darmsnaren. Je moet immers wat als gepensioneerde
Iets anders. Als ik in de toelichting bij sommige snaren het begrip 'stijf' tegenkom, wat moet ik me daarbij voorstellen?