Ik had hem gezien bij Dick (Dld.) die hem voor € 28,= incl. BTW aanbiedt.
Maar blijkbaar is die firma daar niet het voordeligst mee, want Ferrie heeft een andere firma gevonden die het voor zo’n vijf Euro minder levert, tenminste wanneer de verzendkosten niet bovenmatig hoog zijn! Al met al wel een heel bedrag voor een fijnstemmertje.
Even gratis uitproberen (Carmenlisa) is er niet bij want ik lever ze niet (wie koopt zoiets nou?) Ik denk niet dat er enig verschil zit in eentje van een paar Euro in vergelijking met deze titanium uitvoering. Je zou hooguit kunnen beweren bij gebruik van twee, dat het totale gewicht overeenkomt met één ‘gewone’ fijnstemmer.
De nalengte wordt inderdaad behoorlijk beïnvloed door dit type fijnstemmers en dat kan nadelig uitpakken voor de klank alsook voor het opwekken van een wolftoon. Toch denk ik dat het totale gewicht van twee fijnstemmers van het ‘standaard type’ belangrijker is dan de nalengte. Gebruik van vier stuks reguliere fijnstemmers zou ik afraden, gebruik er eentje (E-snaar) of een Wittner, waarmee de nalengte niet negatief wordt beïnvloed evenals het gewicht, want die staartstukken inclusief vier fijnstemmers, wegen bijna niks.
Dacht iemand misschien dat €28,= een behoorlijk hoge prijs was?
Hier* is het nóg gekker voor een heel gewone fijnstemmer, echter wel geheel uitgevoerd in titanium! Voor mensen met een hele dikke beurs en/of een vet saldo op hun rekening.
*link werkt nu ook, een tekentje vergeten mee te kopiëren.
Zie latere opmerkingen over deze link, die in eerste instantie niet werkte.