Een garagehouder vind het ook altijd de moeite om een auto na te kijken en weer aan de praat te krijgen, ongeacht de toestand van de auto. Die kerels leven ervan, dus geef ze eens ongelijk.
garagehouders willen soms ook graag een andere auto verkopen, en zeggen dan dat de oude haar tijd gehad heeft; mijn garagehouder is eerlijk, en geeft aan wanneer het tijd wordt mijn oude beestjes van de hand te doen, in plaats van er zijn goudmijntje van te maken.
De mijne heeft altijd werk, ik moet steeds verder van tevoren afspraken maken.
Hij leeft van een flink bestand aan trouwe klanten opbouwen!
Vioolbouwer is is ook een vak waar je alleen van een vaste clientèle kunt leven. Nu een instrument in orde maken tegen een redelijke prijs betekent vertrouwen opbouwen, en tegen de tijd dat je behoefte zou krijgen aan een wat gevorderder instrument, weet je dat je bij hem/haar aan het goede adres bent, net als voor de rest van je onderhoud. En ik denk dat een goede vioolbouwer ook aangeeft als de kosten van de reparaties hoger zijn dan de taxatiewaarde die het instrument uiteindelijk heeft. Zick (vioolbouwer) in Eindhoven is daar ook heel duidelijk in.
In Roemenië werden en worden cello's in alle klassen gebouwd. En de goedkopere Roemenen klinken veel beter en zijn beter houdbaar dan de goedkope Chinese, is mijn ervaring...
Succes en plezier met het spelen Marscha! En laat je niet wegjagen door een zelfbenoemde zuurpruim, meestal is hij veel aardiger, maar ook wel eens een bui... we horen graag van je!