Muzirene
|♫♫|♫
Vioolbouwer is is ook een vak waar je alleen van een vaste clientèle kunt leven. Nu een instrument in orde maken tegen een redelijke prijs betekent vertrouwen opbouwen, en tegen de tijd dat je behoefte zou krijgen aan een wat gevorderder instrument, weet je dat je bij hem/haar aan het goede adres bent, net als voor de rest van je onderhoud. En ik denk dat een goede vioolbouwer ook aangeeft als de kosten van de reparaties hoger zijn dan de taxatiewaarde die het instrument uiteindelijk heeft. Zick (vioolbouwer) in Eindhoven is daar ook heel duidelijk in.
Meneer Zick wilde een viool die nu van mij is eigenlijk niet opknappen, want die viool zou het niet waard zijn. Dat heb ik nu bij een andere vioolbouwer laten doen en het is een prachtige viool, die ik nu heb voor weinig geld, ongeveer 10% van de waarde nu voor de verzekering.
Dat is een puzzel die ik gewoon niet snap. Ik weet niet waarom vioolbouwers soms bepaalde dingen zeggen eigenlijk.
Enne Marscha, ik hoor ook heel graag verder over hoe het gaat met jou en je cello. Tobias, echt waar, je moet vrouwen gewoon eens wat liefdevoller behandelen! Je snapt ons nu toch ondertussen? Zo niet, hier regel 1: KOM NIET TUSSEN ONS EN ONZE VIOLEN, OF CELLO'S! Want die liefde is heilig.
Jouw post #18 is niet voldoende hoor, ik denk dat je Marscha toch ook wel zeker je excuses moet aanbieden. En ook alle vioolbouwers in Nederland. Want dat zijn echt niet allemaal krenten.