Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haaks uitsteken is een eitje.Frits,
Een slordig vorm gegeven zangbalk en wel haaks uitgestoken? Maar inderdaad openen geeft uitsluitsel.
De eerste afbeelding geeft slechts aan dat het daar gaat om een geïntegreerde zangbalk. Of het bovenblad inclusief zangbalk nog niet geheel af is, doet daar niets aan af.Dat bovenste plaatje is een zangbalk in aanbouw. Althans volgens de bron op een engelstalig forum waar ik het plaatje tegenkwam.
Dit soort constructies voor de zangbalk wordt/werd toegepast op de meest goedkope seriebouwinstrumenten. Vaak te vinden in instrumenten van Duitse en Tsjechische komaf. Waarschijnlijk in combinatie met óf geen hoekblokjes of 'nepperds' in de vorm van een schotje.Elman zei:Wat zegt een geintegreerde zangbalk over de periode en streek waar dergelijke violen werden gebouwd?
Gerecycled via Marktplaats of bedoel je via de open haard c.q. vuurkorf?Niet zozeer vaak, maar soms: de meeste zijn waarschijnlijk in de loop der jaren al gerecycled door de tijdgeest.
Nou ja, ik had geen tijdlijn dus wist ik niet waar je telling begon.Bert Boon zei:Marktplaats en vuurkorf zijn van nog zeer recente datum, dus die bedoel ik niet.
De geest dus die alle tijd doodt?Bert Boon zei:de meeste zijn waarschijnlijk in de loop der jaren al gerecycled door de tijdgeest
Bij 49 jaar niet en bij 50 of meer jaar wél? Hoezo?Maar jonges, is niet èlke viool ouder dan vijftig jaar een kringloopviool, uitgaande van het begrip "kringloop"?
KRINGLOOPVIOOL
Ik geloof dat hier een nieuw woord is ontstaan voor een goedkope aftandse viool, ik denk zelfs dat dit woord een kans maakt om in de nieuwe van Dale te komen.
Zoek ik op het Internet onder kringloop viool, kijk dan rolt alleen het Strijkerforum eruit, ik feliciteer je alvast Elman met deze mooie en juist gekozen naam.