Hoi, ik weet niet of ik hier bij het juiste adres ben maar ik heb de vraag of jullie mij kunnen helpen met het beslissen van welke cello ik zou kopen, en of ik het uberhaubt zou kopen.
Ik wil nu dus beginnen met cello spelen, maar ik heb 3,5 jaar achtergrond als (elektrisch) gitarist.
Nou heb ik weinig keus uit wat ik kan kopen bij mij in de buurt, maar ik heb genoteerd wat ik daar kon vinden.
Beschikbaar was een Cremona Sc220 €729,- nieuw.
Een Condor Mcs 1313m €1062,- al vind ik dat toch erg duur, maar wat was dat een mooi ding!
En ik heb aan de verkoper ook nog gevraagd naar een goede beginners Cello waarbij de actie het liefst heel laag was.
Toen kwam hij met een Cremona Sc150 €449,- in de aanbieding
Hierbij krijg ik dan ook nog een nylon bag gratis.
De reden dat hij in de aanbieding is, is omdat er wat lakschade is maar dat boeit mij niks.
Daarnaast heeft hij ook verteld dat een strijkstok ong. €50,- zou kosten, en hars voor de strijkstok zou enkele euro's kosten.
Samen zou me dit dus rond de €500,- kosten... maar hierbij dus de vraag:
Zou dat laatste aanbod een goede koop zijn?
Dat is dus de Cremona Sc150 met nylon bag en strijkstok voor €500,-...
Doen of niet doen?
(Ik ben niet van plan veel meer te betalen op het moment gezien ik het geld sowieso van me pa zou moeten lenen)
trouwens nog wat extra info wat ik heb gevonden:
4/4 Cello, handgemaakte massieve Spruce top, Maple neck, zij- en achterkant, Ebony toets en nut, Rosewood stempennen en staartstuk, 4 x VP-14CP fijnstemmers, inlegstrip, diep bruine afwerking, LB-10C J. LaSalle Brazilwood strijkstok van zuiver, ongebleekt paardenhaar, C-3918 Superior Trailpak II gevoerde nylon hoes
Bij voorbaat dank!
(mocht ik deze topic verkeerd hebben geplaatst, verplaatsen aub moderators)
Ik wil nu dus beginnen met cello spelen, maar ik heb 3,5 jaar achtergrond als (elektrisch) gitarist.
Nou heb ik weinig keus uit wat ik kan kopen bij mij in de buurt, maar ik heb genoteerd wat ik daar kon vinden.
Beschikbaar was een Cremona Sc220 €729,- nieuw.
Een Condor Mcs 1313m €1062,- al vind ik dat toch erg duur, maar wat was dat een mooi ding!
En ik heb aan de verkoper ook nog gevraagd naar een goede beginners Cello waarbij de actie het liefst heel laag was.
Toen kwam hij met een Cremona Sc150 €449,- in de aanbieding
Hierbij krijg ik dan ook nog een nylon bag gratis.
De reden dat hij in de aanbieding is, is omdat er wat lakschade is maar dat boeit mij niks.
Daarnaast heeft hij ook verteld dat een strijkstok ong. €50,- zou kosten, en hars voor de strijkstok zou enkele euro's kosten.
Samen zou me dit dus rond de €500,- kosten... maar hierbij dus de vraag:
Zou dat laatste aanbod een goede koop zijn?
Dat is dus de Cremona Sc150 met nylon bag en strijkstok voor €500,-...
Doen of niet doen?
(Ik ben niet van plan veel meer te betalen op het moment gezien ik het geld sowieso van me pa zou moeten lenen)
trouwens nog wat extra info wat ik heb gevonden:
4/4 Cello, handgemaakte massieve Spruce top, Maple neck, zij- en achterkant, Ebony toets en nut, Rosewood stempennen en staartstuk, 4 x VP-14CP fijnstemmers, inlegstrip, diep bruine afwerking, LB-10C J. LaSalle Brazilwood strijkstok van zuiver, ongebleekt paardenhaar, C-3918 Superior Trailpak II gevoerde nylon hoes
Bij voorbaat dank!
(mocht ik deze topic verkeerd hebben geplaatst, verplaatsen aub moderators)