Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit antwoord sterkte mij in de gedachte dat beroeps muzikanten zelden echt van muziek houden.
Wat is een goede amateur en wat is een slechte en wie bepaald dat, en hoe kan ik weten of ik een goede of een slechte amateur ben, er nog steeds van uitgaande dat we het over zijn spel op een instrument hebben en niet of het een goed of slecht mens is.Dat heb je als solist natuurlijk wel en als (goede) amateur niet.
Ik heb veel in bejaardenhuizen gespeeld en er werd altijd hard geklapt voor mijn spel, en ik voelde me dan best wel een beetje vereerd en een goed violist, maar nu ik dit zo lees bekruipt me toch de twijfel, Oom Frits is niet de eerste de beste dus ik moet zijn oordeel zwaar laten wegen, zou ik dan toch een slechte amateur zijn, wel een amateur met liefde voor de muziek, maar een echte knoeier op de Viool.Dus om er achter te komen of je een goede of een slechte amateur bent moet je vooral eerlijk zijn voor jezelf!
Moet je ook je vooral niet laten overhalen door lui die er de ballen verstand van hebben.
En ten slotte ook vooral niet afgaan op het applaus wanneer je in een bejaardentehuis speelt, want die applaudisseren altijd en voor alles.
I
Tenslotte wil ik niet uitsluiten dat haar viool waarschijnlijk op de veiling terecht komt: vaak staat er namelijk nog een restant lening tegenover. Theo Olof heeft, voor zijn eigen plezier, nog jarenlang op een viool van een paar duizend euro gespeeld.
Hopf
Je kunt zelfs jarenlang met plezier spelen op een viool van een paar honderd euro. De prijs zegt niet altijd alles over de kwaliteit van instrument en klank. Maar dat heb ik wel eens vaker betoogd.
Emmy Verhey heeft groot gelijk dat ze stopt met spelen. Mijn vader, hoofd ener lagere school, heeft na zijn zestigste nooit meer voor de klas gestaan. En dat was maar goed ook. Trouwens, Gioacchino Rossini (1792-1868) heeft na 1829 nooit meer een opera gecomponeerd, nog slechts wat koorwerken. Verder heeft hij wat zitten kokkerellen en zo, dus zich uitstekend vermaakt. Ik hoop dat Emmy nu ook eens tijd heeft voor een lekkere appeltaart of een fijne stoofschotel.
Net zo goed als voor popmuziek, moeten er in de klassieke muziek cd's worden verkocht, kaartjes verkocht voor concerten, want de schoorsteen moet blijven roken, zo banaal is het gewoon. En je hebt inderdaad het grote publiek dat minder onderlegd is en een selectere groep met kritisch gehoor. En je hebt nu wegvallende subsidies voor orkesten, waardoor ze heel goed moeten kijken hoe ze hun kaartjes verkocht krijgen en dat vraagt dan om een gelikte marketing en andere slimme maniertjes om publiek aan je te binden. Zoals projecten met amateurs gecombineerd met koppelverkoop concertkaartjes.