Bekijk bijlage 4557 Een erhu uit China zou fantastisch zijn! Dat wil ik ook op een gegeven moment. Maar voor nu is het super fijn om aan het instrument te wennen en als ik hier mooi mee kan spelen dan zal op een later moment een erhu uit China niet tegenvallen denk ik zo!

Het viel me trouwens heel erg mee hoe intuïtief het instrument eigenlijk is. De tweede keer spelen lukte het me om Edelweiss(bladmuziek op de Chinese manier) te spelen (zie bijlage). Mijn viool docente die had het in een mum van tijd onder de knie. Na 10 minuutjes speelde ze er al super mooi op! En ze had me grandioos geholpen met het uitvogelen van de bladmuziek.
De kemenche ziet er trouwens heel interessant uit! Is er een mooi nummer op YouTube die je kent met de kemeche? Wat de lessen betreft probeer ik er denk ik eerst eentje uit met de Chinese jongen. Het is me opgevallen dat hij en ook de mevrouw van de erhulessons.com les geven met Do-Ré-Mi-Fá-Só-La-Si. I.p.v. A t/m G. En genummerd als op het bladmuziek. Dus even omschakelen maar je went er ook snel aan. Maar met YouTube filmpjes observeren en de erhu website kom je ook een heel eind denk ik, dus daar gaat uiteindelijk wel me voorkeur naar uit denk ik. Verder heb ik afgesproken voorlopig bij me viool docente eens per twee weken een les te volgen gezien ik nog een hoop van haar kan leren.