Fabrieksviool nieuw leven inblazen

Elman zei:
Aanvulling: ik typ net 'vioolbouwers' in google in en zie dan dat er een paar minuten fietsen bij mn huis vandaan ook een 'vioolbouwer' zit.
Ben vandaag eens langs gelopen. Gewoon rijtjeshuis, geen bordje aan de deur ofzo. Maar... op de kamer boven hing een kale viool achter het raam + vijltjes en beitels etc. stonden in de vensterbank. Ga er eens een telefoontje aan wagen voor een nieuwe kam.

hallo

Heeft u de vioolbouwer al gesproken?
De bruggen waarover ik sprak in post 20 zijn binnen gekomen vandaag.

De maten zijn:

breedte bij de voet: 41,5 mm
breedte bovenaan: 50 mm

dikte bij de voet: 5,3 mm
dikte bovenaan : 2,8 mm

Ik ga er dus vanuit dat deze verkoper ook de andere dingen zal leveren omdat ik dit nu binnen heb gekregen.

Als u een brug wilt zal ik deze in een envelop zenden.

de voetjes zijn al schuin ,maar uiteraard is een perfecte passing nog nodig dus dan kunt u indien u nog geen brug geregeld hebt langs deze bouwer gaan voor de passing.

Even twee vragen:
- wat is nou het verschil tussen een kinsteun Stradivarius-model en Guarnerius-model?
- wat is nou een demper voor viool die ook schrikbarend goed dempt?

Elman zei:
Even twee vragen:
- wat is nou het verschil tussen een kinsteun Stradivarius-model en Guarnerius-model?
- wat is nou een demper voor viool die ook schrikbarend goed dempt?
Een wasknijper op de kam, zover op de kam dat de bovenkant van de kam tegen de veer van de knijper zit. :|

Het verschil zit 'em in de diepte van de ''kuil'', bij het Strad-model is dat wat dieper dan het Guarneri-type. Het bepaalt dus hoe diep de kin er in wegzakt.

Terug
Naar boven