De vraag bij Pyramid is dan wel, of ze ook een beetje klinken. Daar heb ik vraagtekens bij, aangezien ik in het geheel niemand ken die er ook op speelt. Hubertus kent ze misschien uit eigen ervaring?
Ik heb inderdaad ervaring met die snaren:
Met Pyramid superior snaren: die hebben een getwijnde (in elkaar gedraaide losse staaldraden) dus geen massief stalen kern, vind ik erg mooi klinken, lijken wel op d' Addario Helicore. Helaas zijn die Superior snaren niet meer in het assortiment. De A snaar is ook een beetje aan de dunne kant. Op mijn Franse cello doen ze het erg goed, voor de Duitser zijn ze denk ik te licht.
Met aluminium gewikkelde snaren: een duidelijke budget snaar, maar zeker niet slecht. Wat aan de lichte/dunne kant, wel goed voor een wat lichter gebouwd instrument, waar bijvoorbeeld Crown of Alphahue wat te zwaar voor zouden zijn. Speelt gemakkelijk en spreekt goed aan. Prettige snaar voor beginnende leerlingen.
op een kwintvedel. Klinkt redelijk, letterlijk een beetje dun, ik denk dat een wat dikkere snaar wat meer power zou hebben maar het speelt heerlijk licht. De volgende keer zet ik er denk ik vioolsnaren op, en één altviooolsnaar voor de lage C, en ben benieuwd hoe het instrument dan klinkt.
De syntha-core en gold zou ik wel eens uit willen proberen. Van de synthetische snaar vraag ik me af of ze een goed alternatief zouden zijn voor dominant snaren, die ik mooi vind klinken maar waarvan de A veel te gemakkelijk breekt...
Pyramid maakt snaren voor een heel breed scala aan de slag instrumenten, niet alleen voor allerlei gitaren passen en strijkinstrumenten maar ook voor mandolines Bouzouki' s banjo's en citers, en sitars... tel maar uit - je kunt er zelfs snaren op maat laten maken.
Zou eigenlijk de moeite doen om pyramid eens aan te schrijven en te vragen of ze promotiesetjes hebben als we er een recensie voor schrijven op deze uitstekende site voor strijkers... Al was het alleen maar om te polsen of ze nog restanten van die superior snaren hebben liggen...