Etienne zei:
Reuzebedankt allebei!
Ik heb me ook ingeschreven bij de H19 voor kunst etc, voor Vioollessen, wel 638 (ong).- voor 26 weken maar ik betaal in 3 termijnen, is dit te veel voor lessen of....?
Mvg, Etienne.
Hoi Etienne,
Welkom op dit forum.
Via Google ben ik erachter gekomen dat jij €638,- betaalt voor 26 lessen van nog geen half uur. Zijn dit wekelijkse lessen?
Het lijkt mij dat dit een fors hoge prijs is, omdat je maar 25 minuten hebt. Eigenlijk is dat voor viool te weinig. Voordat je 'op gang' bent gekomen, is de tijd voorbij. Je hebt dus geen tijd om onder begeleiding van je docent de fijne kneepjes van het vioolspel onder de knie te krijgen.
Een tip: Is er bij jou in de buurt geen viooldocent die jou wil lesgeven? Anders is de plaatselijke gemeentelijke muziekschool een idee. Vast goedkoper dat die € 638 per half jaar.
Je schrijft dat je een viool gekocht hebt. Bij wie? Voor welke prijs?
Het maakt nl heel veel uit waar je je instrument koopt. Als je een absolute beginner bent, is het aan te bevelen om er eentje te huren bij een vioolbouwer. Hij of zij bouwt niet alleen violen, maar heeft ook een aantal ter verkoop en ter verhuur. Gegarandeerd dat je dan een goeie viool + stok+ andere toebehoren, zoals een koffer meekrijgt voor een schappelijke prijs. Indicatie € 170,- per jaar. Als je voor die prijs er eentje gekócht hebt, zul je er niet prettig op kunnen spelen. Té goedkoop & te gammel.
Ik hoop dat het bovanstaande je niet afschrikt om viool te spelen.