marloes s
|♫♫|♫
As zaterdag is het zover, dan ga ik opweg naar mijn 2e cellovakantie in Franrijk.
Dit keer zijn we met 11 cellisten en 2 fluitisten en gaan ons een week lang storten op muziek en samenspel.
Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik de muziek binnen om alsvast mee aan de slag te gaan.
Lekker afwisselende stukken en soorten muziek.
2 stukken moest ik flink mee aan de slag.
En 1 stuk vraag mijn volle aandacht en kan ik mij lekker in vast bijten
Eerst was ik over dit stuk erg gefrustreerd, ik snapte de nootjes in de hoge positie niet en raakte helemaal vanslag.
Na een les met uitleg ging het al wat beter.
Dit stuk muziek is niet alleen moeilijk om te spelen maar de noten stonden ook klein, heel dicht op elkaar en vrij wazig afgedrukt in het boek.
Allemaal ingredienten voor een hoop frustratie en ergenis.
Eerst maar eens de stukken die echt moeilijk zijn 200% vergroot en uitgeprint , daarna de wazige noten (die nu nog waziger waren) met een zwarte pen overgetrokken.
En ten ging er een wereld voor mij open
Eindelijk bladmuziek waar ik mee aan de slag kon.
En nu staat het blad helemaal vol gekliedert met aantekeningen, vingerzettingen en positie,s
Soms vind ik da ik te veel aantekeningen maak
, aan de andere kant lijkt de bladmuziek soms wel chinees, zeker als er veel positie wisselingen in voor komen.
Maar nu , met de vergroting en alle aantekeningen, gaat het eindeijk lukken en lijkt het allemaal op zijn plek te vallen.
Nu krijg ik er echt lol in
En nu ik weet hoe de loopjes op de vergroting gaan lukt het mij ook op het normale papier.
Soms vergt muziekmaken nu eenmaal extreme maatregelen, ........maar het werkt!!! Joepie!
Dit keer zijn we met 11 cellisten en 2 fluitisten en gaan ons een week lang storten op muziek en samenspel.
Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik de muziek binnen om alsvast mee aan de slag te gaan.
Lekker afwisselende stukken en soorten muziek.
2 stukken moest ik flink mee aan de slag.
En 1 stuk vraag mijn volle aandacht en kan ik mij lekker in vast bijten
Eerst was ik over dit stuk erg gefrustreerd, ik snapte de nootjes in de hoge positie niet en raakte helemaal vanslag.
Na een les met uitleg ging het al wat beter.
Dit stuk muziek is niet alleen moeilijk om te spelen maar de noten stonden ook klein, heel dicht op elkaar en vrij wazig afgedrukt in het boek.
Allemaal ingredienten voor een hoop frustratie en ergenis.
Eerst maar eens de stukken die echt moeilijk zijn 200% vergroot en uitgeprint , daarna de wazige noten (die nu nog waziger waren) met een zwarte pen overgetrokken.
En ten ging er een wereld voor mij open
Eindelijk bladmuziek waar ik mee aan de slag kon.
En nu staat het blad helemaal vol gekliedert met aantekeningen, vingerzettingen en positie,s
Soms vind ik da ik te veel aantekeningen maak
Maar nu , met de vergroting en alle aantekeningen, gaat het eindeijk lukken en lijkt het allemaal op zijn plek te vallen.
Nu krijg ik er echt lol in
En nu ik weet hoe de loopjes op de vergroting gaan lukt het mij ook op het normale papier.
Soms vergt muziekmaken nu eenmaal extreme maatregelen, ........maar het werkt!!! Joepie!