Wat misschien niet duidelijk is in mijn eerdere verhaal:
de instrumenten die ik zèlf bouw krijgen -naast het gebruikelijke label binnenin de corpus- nagenoeg allemaal mijn initialen op de 'button'. Ik zeg 'nagenoeg', omdat bij de kleinere instrumenten er niet voldoende ruimte op de 'button' overblijft omdat nog te kunnen doen.
Het is ook weer mede afhankelijk wèlke initialen er in zouden moeten. Bepaalde letters vergen meer ruimte dan bijvoorbeeld een "I".
Opm. (17-4-'09):
omdat mijn avatar is gewijzigd, heb ik hieronder de bedoelde afbeelding alsnog geplaatst!
Het is gebruikelijk dat de bouwer zijn/haar initialen plaatst, niet de eigenaar.
Die van de eigenaar heeft ook niet zo veel zin, omdat een instrument in andere handen kan overgaan.
De nieuwe eigenaar heeft natuurlijk geen enkele binding met initialen van een ander.
Bij de initialen van de bouwer geldt dat niet.
Verder komt je vraag er ook op neer, dat je een reeds gelakt en afgebouwd instrument wilt laten voorzien van je initialen. Bij de techniek die ik toepas vindt de inkerving al plaats direct nadat de inleg erin is gemaakt. Dat heeft als reden dat een vloeiende overgang in de zogenoemde 'Hohlkehle' gewaarborgd is. Daarna vinden de overige afwerkingen, zoals lakken, plaatst.