Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Natuurlijk kunnen gewone stervelingen niet in de schaduw van Schubert staan. Maar in de top tien van de grote componisten, staat hij voor mij onderaan.Volgens mij kunnen we in de schaduw van Schubert niet staan. Als ik naar Schubert luister dan hoor ik niet enkele goddelijke vonken maar regelmatig hele vonkenregens. Zowel kamermuziek, zn symphonien als zijn vele liederen. Volgens mij hoort Schubert onbetwist bij de grote 10.
Inderdaad, dat trio opus 100 van Schubert is echt helemaal top!!!
Als cellist kun je hier helemaal "kwijlend" in opgaan en verlangen het zelf nog eens zo mooi te spelen.
Dat Shostakovich kwartet no. 7 is ook niet te versmaden!
Als je het voor het eerst beluistert lijkt het mooi. Maar het gaat mij daarna wat vervelen, die variaties op hetzelfde thema. Schubert heeft een inval gehad die groots is, maar melkt die teveel uit. Was het luiheid van hem, of ontbrak het hem aan inspiratie, wij zullen het nooit weten, maar ik denk het laatste. Schubert was als mens wat wij nu noemen een minkukel. Als componist had hij soms enkele goddelijke vonken. Deze te jong gestorven componist, heeft nooit kunnen bewijzen wat hij werkelijk kon.
Volgens mij kunnen we in de schaduw van Schubert niet staan. Als ik naar Schubert luister dan hoor ik niet enkele goddelijke vonken maar regelmatig hele vonkenregens. Zowel kamermuziek, zn symphonien als zijn vele liederen. Volgens mij hoort Schubert onbetwist bij de grote 10.
Tyfus roep je niet over jezelf af dacht ik.En dat hij te jong is overleden heeft hij over zichzelf afgeroepen.
Natuurlijk kunnen gewone stervelingen niet in de schaduw van Schubert staan. Maar in de top tien van de grote componisten, staat hij voor mij onderaan.
Tyfus roep je niet over jezelf af dacht ik.
Dit las ik op het internet. Maar ja alles wat gedrukt staat is nog niet waar.
Op 4 november 1828 ging Schubert naar Simon Sechter om zich in te laten schrijven als leerling in streng contrapunt, al voelde hij zich ziek. Een week later bleek hij tyfus te hebben, waaraan hij na een zware doodstrijd op 31-jarige leeftijd overleed.
Het huis waar Schubert is overleden:
Graag gedaan. Maar geef die arme Franz nog eens een kanz.Hopf, bedankt voor deze duidelijke uiteenzetting, betreffende de ziekte van Schubert.
Tobias.
Vind deze Serenade wel mooi.Tobias, luister eens naar het tweede deel uit Schuberts strijkkwintet. Misschien verander je dan van mening.