ik heb het afgelopen jaar zo'n 1000 euro bij elkaar gespaard, dat lijkt me genoeg om een beginnersviool te kopen!! (ik heb al 7 jaar viool gespeeld, ben toen 3 jaar gestopt,maar wil al sinds ik 2 maanden gestopt was weer heeeeel graag viool spelen.)
Hier een paar vragen:
ís 1000 euro wel genoeg voor een goede viool om mee te beginnen?
Hebben jullie nog tips waar ik goed op moet letten?
Welke bouwers zijn goed?
(heb bijv. een viool v. Mayer(duits) gezien, voor 850,- alles inbegrepen en een Stradivarius voor 800,- maar heb hier ooit gelezen dat dat voor zo'n prijsje best eens zo'n fabrieksviool zou kunnen zijn,met lelijke klank)
Klopt het dat je als je meerdere jaren speelt en over wilt stappen naar een betere kwaliteit viool, dat je dan je viool in kunt ruilen en geld bij kunt leggen? Doen veel mensen dat hier?
Vanaf welke prijs weet ik zeker dat ik écht een goede viool in handen heb?
Naja ik kan nog wel veel meer bedenken, eigenlijk is de hoofdvraag:
Wat is voor een beginnersviool een gemiddelde prijs en waar moet ik goed op letten met het kopen van een viool?
doegdoegg, Lotta
Hier een paar vragen:
ís 1000 euro wel genoeg voor een goede viool om mee te beginnen?
Hebben jullie nog tips waar ik goed op moet letten?
Welke bouwers zijn goed?
(heb bijv. een viool v. Mayer(duits) gezien, voor 850,- alles inbegrepen en een Stradivarius voor 800,- maar heb hier ooit gelezen dat dat voor zo'n prijsje best eens zo'n fabrieksviool zou kunnen zijn,met lelijke klank)
Klopt het dat je als je meerdere jaren speelt en over wilt stappen naar een betere kwaliteit viool, dat je dan je viool in kunt ruilen en geld bij kunt leggen? Doen veel mensen dat hier?
Vanaf welke prijs weet ik zeker dat ik écht een goede viool in handen heb?
Naja ik kan nog wel veel meer bedenken, eigenlijk is de hoofdvraag:
Wat is voor een beginnersviool een gemiddelde prijs en waar moet ik goed op letten met het kopen van een viool?
doegdoegg, Lotta