Toch maar een poging wagen...
Een tijdje geleden lag deze viool ergens te koop. Omdat ik zelf viool speel, begon mijn hart sneller te kloppen en besloot ik na een kleine onderhandeling het ding te kopen, voor aan de muur (het achterblad sprak mij in eerste instantie aan). Maar nu ben ik toch benieuwd naar meer informatie over de viool en evt. of het misschien de moeite waard is om hem op te laten knappen (stiekem ben ik benieuwd naar de klank
).
Wie kan er meer over zeggen? Leeftijd? Geboorteplaats? Weet iemand wat dat romeinse cijfer betekent (op het bovenblad, onder het staartstuk)? Rechts naast het romeinse cijfer zit een klein scheurtje, verder zie ik geen mankementen. Is dat scheurtje te repareren? De toets ontbreekt, die was er wel, maar omdat deze losliet, is de verkoper hem kwijtgeraakt, hij heeft me beloofd te gaan zoeken. Kan een nieuwe toets een goede optie zijn?
Graag zou ik advies en/of goede suggesties krijgen.
Een tijdje geleden lag deze viool ergens te koop. Omdat ik zelf viool speel, begon mijn hart sneller te kloppen en besloot ik na een kleine onderhandeling het ding te kopen, voor aan de muur (het achterblad sprak mij in eerste instantie aan). Maar nu ben ik toch benieuwd naar meer informatie over de viool en evt. of het misschien de moeite waard is om hem op te laten knappen (stiekem ben ik benieuwd naar de klank
).Wie kan er meer over zeggen? Leeftijd? Geboorteplaats? Weet iemand wat dat romeinse cijfer betekent (op het bovenblad, onder het staartstuk)? Rechts naast het romeinse cijfer zit een klein scheurtje, verder zie ik geen mankementen. Is dat scheurtje te repareren? De toets ontbreekt, die was er wel, maar omdat deze losliet, is de verkoper hem kwijtgeraakt, hij heeft me beloofd te gaan zoeken. Kan een nieuwe toets een goede optie zijn?
Graag zou ik advies en/of goede suggesties krijgen.