Wel Frits,
Ik hoop dat ik je op je wenken bedien.
Zelf ben ik niet stuk van de kwaliteit van de foto’s met name de schaduw welke ontstaat door het flitsertje
Als ik straks wat meer tijd heb eb er aan toe kom ga ik het bovenblad heel licht opschuren en krijgt ze haar volgende laklaagje. Het nadeel van een olielak, de lange droogtijd weet jij alles van lijkt me. Een UV BOX zou raadzaam zijn maar kost denk ik aardig wat. Vandaar dat ik haar van de zomer heb gelakt en ze heeft dagen lang heerlijk op het balkon in het zonnetje aan de waslijn mogen hangen. Licht, lucht en een beetje wind.
Een paar kleine vliegjes zijn er opgekomen maar die konden er makkelijk weer afgehaald worden.
Ook heb ik gemarkt dat de kwast waarmee ik aan het lakken was niet erg geschikt was voor dit werk en moet maar eens een wat kortharige kwast gaan kopen, ze staan vanzelfsprekend in de gidsen van Pro Arte en Steward McDonnald. Maar ik zag al dat de prijzen variëren van 12 tot 38 euro per kwast.
De krans, krul en het achterblad hebben nog de oorspronkelijke lak, een spiritus lak, Wel moet ik eerlijk zijn en heb het achterblad, waar kleine krasjes en potjes in zaten heel licht ingewreven met een linnendoek met wat olielak zodat de kleine losse schilfertjes weer vast kwamen te zitten en kleine krasjes minder zichtbaar werden
Maar goed het bovenblad leek wel gezandstraald.
Hierbij de gevraagde foto’s, staande op een champagnecoupe.
en de krans
Remi