inderdaad strippen van elektra (koper)draad kan ook 
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Oosterhof Vioolbouw zei:Een oplossing die men daarom hanteert bij het laten plaatsen van een nieuwe kam is dan ook om een soort bescherming ter plekke van de E-snaarpositie op de kam aan te brengen. Een goed materiaal wat hier voor gebruikt kan worden is een stuk van een oud drumvel of een vel van een banjo. Het moet niet te dik zijn, doorzichtig en ook niet zo oud dat het bij ombuigen breekt. Door een stukje hiervan uit te knippen en aan weerszijden over de kam om te vouwen en vast te lijmen met CA ("secondenlijm") wordt een fraaie bescherming geboden en wordt een diepe inkerving van de E-snaar in de kam voorkomen.
Ik schreef in #30 punt 1, al dat over kambescherming een eerder draadje was. Dat 'eerder' moet blijkbaar 'later' zijn of beter ware geweest: 'ander'.Dit hele verhaal over kambescherming lees ik ook in het topic "Kambescherming voor de e snaar " 5 dec. 2013
Maar de hulsjes zijn toch om de kam te beschermen, dus het had beter bij Kambescherming kunnen staan nu zijn er twee topics over eigenlijk hetzelfde en dat is verwarrend.Ik vond de foto's die ik had gevonden passen bij 'hulsjes' en niet bij 'kambescherming'.
Even een aantal opmerkingen:
....
De 'oplossing' die Geert aanlevert had ik vijf jaar geleden ook aangeboden (zie reactie #6):
Nee, tuurlijk niet, maar je idee is niet nieuw.ow, zit er patent op ? ;-)
Onder welk nummer heb je het geregistreerd en wat is het unieke van je uitvinding? Trouwens als je een Patent op je naam hebt staan mogen anderen de vinding niet openbaar toepassen , dus als het wél wordt gedaan en jij gaat daar geld voor vragen dan ga je aan het doel van een Patent voorbij.Ja hoor: ik heb er patent op aangevraagd: gaarne per toepassing op een viool of altviool 50 cent op mijn PayPal-account en voor een cello 1 euro. Bij grotere aantallen is een bescheiden korting bespreekbaar. Het patent loopt nog tot 1 april 2016