Sinds vrijdag veertien dagen geleden heb ik thuis een goedkope Stagg viool liggen.
Ik wilde altijd al weten of een viool iets voor mij was.
Ik ga starten met lessen dit weekend, en ben van plan ondertussen op zoek te gaan naar een degelijke studieviool, want zo een Stagg-ding heeft kunststof stemsleutels en heb begrepen dat een beetje viool ebbenhouten stemsleutels behoort te hebben.
Maar goed, een mens moet ergens starten en het is wel dankzij dit ding dat ik ontdekt heb dat het me wel een beetje ligt, alvast beter dan het instrument dat ik vroeger als kind bespeelde.
Ik kan ondertussen ( nogal kleuterig
) Twinkle twinkle little star en ben erin geslaagd de noten te vinden van Au claire de la lune, Happy Birthday en Amazing Grace (met hulp van wat online beeld en tekst).
Maar nu vraag ik me af: wat is nu eigenlijk de truc om mooi vloeiend te spelen?
Ik moet precies mijn strijkstok soms wat opheffen om van de ene snaar naar de andere te gaan, anders krast het of klinkt het niet, die overgangen lukken me niet mooi. Hoe ik nu twinkle twinkle speel, klinkt de melodie op moeilijke punten afgekapt.
Ik hoop dat ik het hier een beetje deftig heb uitgelegd.
Ik wilde altijd al weten of een viool iets voor mij was.
Ik ga starten met lessen dit weekend, en ben van plan ondertussen op zoek te gaan naar een degelijke studieviool, want zo een Stagg-ding heeft kunststof stemsleutels en heb begrepen dat een beetje viool ebbenhouten stemsleutels behoort te hebben.
Maar goed, een mens moet ergens starten en het is wel dankzij dit ding dat ik ontdekt heb dat het me wel een beetje ligt, alvast beter dan het instrument dat ik vroeger als kind bespeelde.
Ik kan ondertussen ( nogal kleuterig
Maar nu vraag ik me af: wat is nu eigenlijk de truc om mooi vloeiend te spelen?
Ik moet precies mijn strijkstok soms wat opheffen om van de ene snaar naar de andere te gaan, anders krast het of klinkt het niet, die overgangen lukken me niet mooi. Hoe ik nu twinkle twinkle speel, klinkt de melodie op moeilijke punten afgekapt.
Ik hoop dat ik het hier een beetje deftig heb uitgelegd.