Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Flansen is een rot woord Liuwe, had ik niet moeten gebruiken. Mijn gehele tekst wekt hiermee de indruk dat de huidige vioolbouwers een stelletje oplichters zijn. En dat zijn het niet, het zijn gewoon goede vaklui, dat weet ik uit ervaring. Ik hoop het hiermee te hebben rechtgezet.Deden ze vroeger ook al! Al gebruikten ze het woord "flansen" hier nog niet voor.
Bedoel je dat een kant en klare inleg wordt toegeleverd?Alles wordt de vioolbouwer toegeleverd, kant en klaar. Assemblage noem je dat. (.....)
Ja Frits ik heb dat kinstuk toen van je gezien met de foto's van de vervaardiging erbij, Echt prachtig, voor zoiets heb ik diep respect. Eigenlijk zou iedere vioolbouwer één maal in zijn leven een viool moeten bouwen zonder toegeleverde producten. Gewoon van boom tot instrument. Zoals een schoenmaker dat geloof ik ook één maal in zijn leven moet doen. Een schoen helemaal zelf opbouwen uit een stuk leder. Verder zal zijn werk voornamelijk bestaan uit het verwisselen van zolen.Zélf heb ik stemsleutels gemaakt, diverse kinstukken, staartstukken, eindknoppen, kammen en toetsen uit de ruwe stukken hout. Als je de tijd gaat omrekenen tegen garagetarief zijn het kostbaarheden. Maar daar ging het mij niet om. Ik wilde het een keer hebben gedaan en die ervaring heb ik inmiddels.
Wat dacht je dan van de hakken?(.....) Een schoen helemaal zelf opbouwen uit een stuk leder. Verder zal zijn werk voornamelijk bestaan uit het verwisselen van zolen.
Ik kan op de website van Karin nergens informatie vinden over de verzendkosten. Waar heb jij die gevonden? (Ik heb gebruik gemaakt van mijn account)Karin rost lijkt idd wel goed, maar de verzendingskosten naar belgie bedragen €20...
Een beetje gek om dat te betalen voor een bestelling van €5![]()
Dat geldt dan waarschijnlijk voor Firma Boon. Je kunt toch niet voor andere ondernemers spreken?(.....) Ik zou niet gaan zeuren bij een ondernemer over verzendkosten: dat is verschrikkelijk irritant.
Ja, is altijd waar! Geldt zeker wanneer het uit Amerika moet komen of China.Zelf halen is meestal veel duurder!
Nogmaals: je kunt niet voor andere ondernemers spreken.@ Frits, dat geldt voor heel veel ondernemers die online producten aanbieden en het verhaal over verzendkosten voor de zoveelste keer moeten uitleggen. Maar ja, iets van een ander aannemen is nogal lastig soms.
En dat probeerde ik in #12 aan te tonen voor het geval van de verzending van inleg van Karin Rost: ver over de werkelijke kosten!(.....) Eerlijke verzendkosten op basis van kostprijs en die aan de klant doorberekenen is daarom een beter idee.(.....)
Tobias heeft zeker verstand van zakendoen. Tobias was tot zijn pensionering directeur van Kunsthandel Janantiek.Aha, dus Tobias heeft ook al verstand van zakendoen!
Het dwaalt af van de strijkinstrumenten: het ging hier over inleg en volgens mij gaat Tobias die helemaal niet bestellen, laat staan gebruiken.