Maurien Bart
Maurien Bart
Er is al eerder over gespeculeerd maar helemaal duidelijk is het me niet geworden tijdens het nazoeken.
Het zit zo: mijn snaren waren een beetje beschadigd (deukjes door stoten) en ik vond het nodig om nieuwe snaren te plaatsen. Hoewel mijn viool juf het nog niet nodig vond toch gedaan.
Voorheen had ik Thomastik Dominant medium op de G en Pirastro Aricore op de E, A en D.
Nu heb ik een set Pirastro Evah Pirazzi medium.. een wereld van verschil en zeker niet positief voor mij. Een heel sterk en scherp geluid heeft deze snaar maar wat nog meer opvalt; je moet nog preciezer spelen want je hoort nog sneller dat het vals is. Wel heeft deze snaar meer variatie qua klank kleur.... jammer dat ik daar nog niet goed mee overweg kan.
Daarom de vragen;
- Hoe lang duurt het inspelen van de snaren?
- Kan ik nog verbetering van klank verwachten?
- Is deze scherpe klank te danken aan mijn snaardruk of harssoort?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Met vriendelijke groeten,
Maurien Bart
Het zit zo: mijn snaren waren een beetje beschadigd (deukjes door stoten) en ik vond het nodig om nieuwe snaren te plaatsen. Hoewel mijn viool juf het nog niet nodig vond toch gedaan.
Voorheen had ik Thomastik Dominant medium op de G en Pirastro Aricore op de E, A en D.
Nu heb ik een set Pirastro Evah Pirazzi medium.. een wereld van verschil en zeker niet positief voor mij. Een heel sterk en scherp geluid heeft deze snaar maar wat nog meer opvalt; je moet nog preciezer spelen want je hoort nog sneller dat het vals is. Wel heeft deze snaar meer variatie qua klank kleur.... jammer dat ik daar nog niet goed mee overweg kan.
Daarom de vragen;
- Hoe lang duurt het inspelen van de snaren?
- Kan ik nog verbetering van klank verwachten?
- Is deze scherpe klank te danken aan mijn snaardruk of harssoort?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Met vriendelijke groeten,
Maurien Bart