Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De viool met strijkstok is getaxeerd op 47.000 euro. Daarvoor is hij ook verzekerd.Aan Chalupetzki is niet veel unieks, er zijn er behoorlijk veel van gemaakt, maar het zijn wel gewilde stokken. Wie heeft de Cuypers gecertificeerd als zijnde echt? Tot slot: wat moet hij kosten?
Prachtige toon inderdaad.Hier horen we een Cuypers viool.
De viool met strijkstok is getaxeerd op 47.000 euro. Daarvoor is hij ook verzekerd.
Mijn idee ook.Albert, dat lijkt me (zeker hier op dit forum) onderhands onverkoopbaar.
Heb je al geprobeerd de viool te verkopen aan het Nederlands Muziekinstrumenten Fonds? Ze hebben al een flinke collectie Cuypers violen opgebouwd die worden uitgeleend aan talenten.
https://www.muziekinstrumentenfonds.nl/291/collectie/instrument-bouwer/?id=329
Ja, jij had dat ook al gesuggereerd zag ik.Mijn idee ook.
Heel mooi. Ik heb ook bij Christie's geinformeerd. Ik werd doorverwezen naar hun afdeling in New York. Beetje ingewikkeld wel.Deze Viool van Cuypers uit 1792, is bij Christie's verkocht voor 47.500 dollar.
Bekijk bijlage 3709
Bedankt voor uw bericht. Dit is iets wat ik ook kan proberen inderdaad. Zijn hier misschien resultaten van bekend?Wellicht een idee om de viool te verkopen via een Nederlandse vioolbouwer (zoals Stam) waarbij de vioolbouwer een paar % opstrijkt wanneer de viool wordt verkocht.
Heb contact gelegd met Christie's New York. Gaven aan, dat ze niets (meer) deden met instrumenten.Heel mooi. Ik heb ook bij Christie's geinformeerd. Ik werd doorverwezen naar hun afdeling in New York. Beetje ingewikkeld wel.
Ik heb Bonhams website doorgekeken. Ze vragen flinke commissie (20/25%) en je moet ook nog eens 20% belasting betalen in Engeland. Blijft niet echt veel over, vrees ik.Voor een Johannes Cuypersviool kun je inderdaad echt beter, zoals @BertBoonVioolbouw al aangeeft, beter naar een veiling gaan, zoals Tarisio. Of Bonhams http://www.bonhams.com/auctions/22597/
dan kun je het instrument in Amsterdam laten taxeren, is een beetje dichterbij.
Waar je ook aan kunt denken is de viool met een goed contract en verzekering uitlenen aan een violist die zich zo'n instrument niet kan permitteren. De violist betaalt dan de verzekering en wat je er nog verder voor wil vragen aan maandhuur. Je kunt ook nog een jaarlijks concert vragen in huiselijke kring voor met familie en vrienden dan blijft de mooie klank van die viool ook nog voor jou doorklinken.
Heb ze benaderd en ze zouden contact opnemen. Sinds 4 oktober niets meer gehoord. Heb nogmaals mail gestuurd.Albert, dat lijkt me (zeker hier op dit forum) onderhands onverkoopbaar.
Heb je al geprobeerd de viool te verkopen aan het Nederlands Muziekinstrumenten Fonds? Ze hebben al een flinke collectie Cuypers violen opgebouwd die worden uitgeleend aan talenten.
https://www.muziekinstrumentenfonds.nl/291/collectie/instrument-bouwer/?id=329
Heb ze benaderd en ze zouden contact opnemen. Sinds 4 oktober niets meer gehoord. Heb nogmaals mail gestuurd.
Bedankt voor uw bericht. Dit is iets wat ik ook kan proberen inderdaad. Zijn hier misschien resultaten van bekend?