Melanie en anderen:
Ik moet telkens even goed opletten dat ik niet de commando’s activeer anders zie je ze niet meer en worden ze direct uitgevoerd.
Het gaat als volgt:
Een commando of opdracht moet altijd geplaatst zijn tussen teksthaken.
Plaats een linkse teksthaak "[" voor het commando wat je wilt gebruiken.
Geef aan wat het commando moet zijn, bijvoorbeeld (in dit geval) color: [color=
Daarna aangeven welke kleur je wilt: green, red, blue, yellow, white, black en sluit af met de rechtse teksthaak: "]".
Wordt dan: [color= kleur], maar "kleur" moet je dan in het echt vervangen door de Engelse namen voor een aantal kleuren en geen spatie na het =-teken.
Commando beëindigen met hetzelfde maar met een "/" ervoor. Alleen bij kleur hoef je de gewenste kleur niet nog een keer aan te geven. Dat wordt dus: [/color]
Bij vette tekst: commando b geplaatst tussen “[“ en “]”, zonder spaties.
dat kan natuurlijk ook in rood
of groen of blauw of geel of een mix
Zoals je ziet is ook een witte tekst mogelijk!!
Wanneer je de gekleurde tekst ook nog
vet wilt weergeven moet die tekst geplaatst worden tussen begin en eind van het commando: “b” met de benodigde teksthaken. Kan ook een enkele letter vet maken of een kleur geven. Altijd weer afsluiten met hetzelfde commando, geplaatst tussen de teksthaken met na de eerste teksthaak een slash: "/".
Van belang bij meerdere commando’s is, dat de juiste volgorde wordt gehanteerd:
dit is een vette rode tekst die onderstreept is en Italic style
De commando’s voor en na de tekst zijn dan: (ik zet er even spaties tussen anders wordt het commando uitgevoerd en zie je niets):
[ color=red][ b][ u][ i] dan hier de tekst en afsluiten in de juiste volgorde[ /i][ /u][ /b]] /color]
Dus
NIET de spaties erin anders werkt het niet!
Ik heb er een kleur van gekregen

, maar hoop dat het duidelijk is, anders even reageren zodat ik nog wat aanvulling kan geven.
Frits