Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, dat is idd het idee. De violiste is absoluut niet van plan om deze viool ooit nog van de hand te doen, maar moest dat om wat voor reden wel het geval zijn, zou ik ze toch graag terug zien keren.Begrijp ik dan goed dat je het recht wilt hebben de viool terug te kopen?
... onderhoud 1 jaar gratis is en doorverkoop in overleg. Ik zal de relatie met de violiste, met wie ik veel samenwerk, zo goed mogelijk houden...
Het in stand houden van een goede relatie met de betrokken violiste lijkt mij inderdaad een conditio sine qua non. En zo hoort het ook te gaan. Doch die Verhältnisse sie sind nicht so.......Hmmm, het is al met al minder makkelijk om dit simpel en "waterdicht" op te stellen. Vanuit de klant is het idd niet redelijk om de viool terug te kunnen eisen bij evt. verkoop. Op de factuur heb ik nu geschreven: onderhoud 1 jaar gratis is en doorverkoop in overleg. Ik zal de relatie met de violiste, met wie ik veel samenwerk, zo goed mogelijk houden...
Bedankt voor de doordachte adviezen, ik ben er erg mee geholpen!
Meer algemeen nemen bedrijven bepalingen als deze veelal op in iets als 'Algemene verkoopvoorwaarden' die dan vervolgens, ter voorkoming van het risico dat iemand daar kennis van zou nemen, bij een rechtbank in een zo ontoegankelijk mogelijk deel van de wereld worden gedeponeerd.
Tot nu toe is het bovenblad sterk genoeg gebleken, ik heb haar een paar tienden dikker gelaten ivm een normaal bovenblad. Ook de voetjes van de kam heb ik iets groter gemaakt (ong. maat alt)Vertrouwen is hier inderdaad de sleutel. En contact houden. Je wilt graag weten hoe het instrument zich in de tijd ontwikkelt. Kan het de druk van een extra snaar aan bijvoorbeeld? Is de zangbalk sterk genoeg, en het bovenblad niet te dun gemaakt? Of en hoe werkt een ander soort snaren, brengt dat de klank van het instrument beter uit? Ook voor de violiste van belang, wellicht krijg je andere inzichten op het gebied van de kam of de plaats waar de staat er moet staan, dat zou voor haar ook van belang kunnen zijn.
Goed idee, ik zal het er met haar overleggenWel grappig opgeschreven...en ik houd van een grapje ... maar opdat algemene verkoopvoorwaarden rechtsgeldig zijn is de verkoper verplicht ze te overhandigen. Zo is mij althans geleerd.
Als je een eerste recht van koop wilt hebben kun je dat overeenkomen, en ik zou er dan tegelijkertijd bij afspreken hoe de prijs dan bepaald gaat worden, bv per taxatie door een tegelijkertijd overeengekomen expert o.i.d. Een handtekening met datum van beide partijen eronder. Als je het nu afspreekt, kom er meteen achter of je elkaar wel goed hebt begrepen, en krijg je er later geen gedoe over.
H groet!
Dank u wel, dat doet me goed!Ik laat het contract maar even aan de juristen, maar de 5 snaar ziet er goed uit.