Na de zomer ben ik voor het eerst sinds 15 jaar weer begonnen met het bespelen van mijn oude altviool. Al gauw bleek dat de c-snaar heel erg aan het resoneren is. Mijn docent gaf aan dat dit waarschijnlijk aan het staartstuk lag. Ik ben ermee naar een vioolbouwer geweest, die heeft een noodreparatie gedaan aan het staartstuk, maar gaf aan dat een nieuwe wel beter zou zijn. Nu heb ik er momenteel nog een oude houten op zitten met losse fijnstemmers, ik wil best overstappen op een kunststoffen met geintergreerde fijnstemmers. Maar wat heeft dit voor voordeel? En ik was aan het kijken op diverse webshops (oa die van Bert in Groningen), maar hoe zit dit met de maten. Mijn alt is 38 cm, een heleboel van die startstukken staat dan bij van tot en dan is 38 cm de kleinste maat. Zijn die dan niet te groot?
Nou ja ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel weer heel fijn vind om te spelen.
Nou ja ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel weer heel fijn vind om te spelen.