Hej iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben zo iemand die leest maar nooit schrijft. Het voorbije jaar heb ik hier veel nuttige topics zien verschijnen maar nu werd het tijd om hulp te vragen. Ik speel intussen 2jaar cello, en ik ben begonnen aan mijn zoektocht om een cello te kopen. Op zich zou 4/4 wel kunnen, maar ik heb soms toch moeite met mijn spreiding van mijn vingers. 7/8 is misschien wel een optie, momenteel huur ik een 7/8 voor enkele maanden om te zien of het mij ligt. Nu was ik vorige week bij de vioolbouwer en die vertelde me dat hij ook lady size cellos verkoopt, welke eigenlijk tussenin zit van maat. Dus de klankkast zou 74cm zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik vond dat het wel goed in de hand lag en ik had er een goed gevoel bij. Maar ik ben ook nog niet zo heel ervaren dus twijfel ik soms toch nog aan mezelf.
Dus ik sta open voor suggesties en opmerkingen.
Alvast bedankt !
Ik vond dat het wel goed in de hand lag en ik had er een goed gevoel bij. Maar ik ben ook nog niet zo heel ervaren dus twijfel ik soms toch nog aan mezelf.
Dus ik sta open voor suggesties en opmerkingen.
Alvast bedankt !