Muzirene
|♫♫|♫
Nou....dat is het juist. Ik kan niet zo goed omschrijven. Ik heb maar telkens dezelfde strijkstok gebruikt. Mijn andere strijkstokken zijn kapot. Ik weet ook niet of het aan mijn te lichte strijkstok ligt of zal ik de hars ook niks vinden als ik andere strijkstok gebruik. Of moet ik met mijn strijkstok wat harder drukken tijdens spelen? Wel nee. ...als ik en andere hars gebruik hoef ik niet zo hard drukken om beter geluid te kunnen maken....
ik heb ooit een geïrriteerde leraar gehad die mijn rechte hand pakte, mijn strijkstok verder drukte tegen de snaar en zei, "DRUKKEN! " één week daarna toen ik weer les kreeg probeerde ik meer te drukken op de snaren en toen zei hij, "niet te hard drukken, joch!" Ik raakte in de war en begon normaal te strijken zoals ik altijd deed en verwachte dat hij weer mijn rechte hand zou pakken en vertellen dat ik wat meer moest drukken. Maar toen zei hij, "nu gaat het veel beter dan vorige keer. Waarom heb je dit niet eerder gedaan? " ik zei, "nou... Ik strijk nu gewoon zoals hoe ik vorige keer heb gedaan. Alleen gebruik ik nu andere hars" (vanaf dat moment omdat ik dan twee harsen had probeerde ik beide te vergelijken. Ik merkte wel het verschil en had daarvoor bernardel niks gevonden maar ik had nooit geweten dat verschillende harsen wel verschil kunnen maken).
Qua geluid kan ik niet omschrijven. Ik weet alleen dat ik mijn strijkstok wat harder moet drukken als ik bernardel gebruik. Wat ben ik toch te amateur, zeg!
Nee hoor, ik herken het helemaal.
Nu ben ik tegelijk met andere hars ook in bezit gekomen van een Toverstok (#Herfstquiz
Jij hebt dan ook vast het gevoel dat je de haren nu beter voelt op de snaren.
Mijn juf zei dan niet "Drukken", maar legde heel geduldig steeds weer uit hoe ik het gewicht van mij arm moest gebruiken....
Wat betreft klank heb ik het idee dat het nu helderder is, maar het kan ook zijn dat nu ik zelf merk lekkerder te strijken, ik gewoon meer eruit weet te halen.
Jammer, Bernadel (i.t.t. eerdere posts van mij op dit forum) is dus blijkbaar niet MIJN hars, ook al had ik dat mooie blauwe envelopje van een zo lieve vriendin van me gekregen..... Nooit gedacht ook eigenlijk dat ik hierin onderscheid zou gaan maken, hars is hars, dacht ik altijd.....