Drie jaar geleden ben ik - veertiger - begonnen met vioolspelen. Omdat het moeilijk was om mijn linkerarm in de juiste houding te krijgen, ben ik er na meer dan veertig jaar achter gekomen dat mijn arm niet goed gezet is nadat ik die als peuter van anderhalf gebroken heb. De breuk zat in mijn bovenarm en met behulp van de huisarts heb ik uitgevonden dat het ondergedeelte iets naar binnen gedraaid staat. Als ik mijn armen los laat bungelen voor de spiegel zie ik rechts de zijkant/duim van mijn hand en links meer de rug.
Het vioolspelen gaat wel, alleen het spelen van de g-snaar is wat lastig.
De afgelopen jaren heb ik gespeeld op een beginnersviool, maar ik zou graag een beter instrument willen. Heeft iemand misschien een idee wat gemakkelijker voor mij zou zijn: een grotere viool (ik zou wel wat voelen voor een altviool) of juist een wat kleiner model? Kan een vioolbouwer een instrument speciaal voor mijn "handicap" maken?
Misschien nog andere tips?
Het vioolspelen gaat wel, alleen het spelen van de g-snaar is wat lastig.
De afgelopen jaren heb ik gespeeld op een beginnersviool, maar ik zou graag een beter instrument willen. Heeft iemand misschien een idee wat gemakkelijker voor mij zou zijn: een grotere viool (ik zou wel wat voelen voor een altviool) of juist een wat kleiner model? Kan een vioolbouwer een instrument speciaal voor mijn "handicap" maken?
Misschien nog andere tips?