Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
We gaan er gewoon alles aan doen de boel onder controle te krijgen. Voor de violen gewoon een noodzaak, en voor ons zelf ook wel prettig...
Ik zou het omkeren: voor jullie gewoon een noodzaakk en voor de violen ook wel prettig!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We gaan er gewoon alles aan doen de boel onder controle te krijgen. Voor de violen gewoon een noodzaak, en voor ons zelf ook wel prettig...
. Als het buiten zo'n 20 graden is en waait, zou je ook even het apparaat uit kunnen zetten en de deuren naar buiten tegen elkaar open zetten
Klopt. De man van het apparaat legde me ook uit dat we juist nu de ramen en buitendeuren dicht moesten houden. Vannacht de slaapkamerdeuren dicht gehouden (open trap) en we hoorden het apparaat niet meer. Hadden we wel even aan de andere kant van de kamer gezet, want overdag stond hij onder de trap, dan hadden we er wel last van gehad. Dus het ging prima.Behalve dan dat het de afgelopen dagn buiten ook zeer vochtig was.
Mijn meter gaf aan dat bet buiten boven de 85% vochtig was.
Zet je dan alle deuren open dan haal je juist de vochtigheid naar binnen.
Mmm, en dan te bedenken dat heel het binnenwerk hier van hout is, en steunt op houten palen... Nu ja, we merken het wel als we ineens beneden slapen....Zouden er geen risico's zijn als het te snel naar beneden gaat? Op zich is het natuurlijk heel mooi als het heel snel naar beneden gaat, maar zouden houten balken bijv. dan niet te veel gaan werken?
Zonnepanelen mag niet op een rijksmonument. Jammer, want we hebben dak genoeg. Misschien mag het in het weiland van de buurman, tegen de dijk, zou een ideale plek zijn.Het lijkt me dat er dan ook zonnepanelen nodig zijn op het dak?
Want als de ontvochtiger 24u per dag aanstaat kost dat toch een hoop energie.
Heb je automatische afvoer van het water, anders stopt het apparaat er mee als de bak vol zit. Als dat 's nachts gebeurt is al het er voorafgaande werk voor niets geweest.
Met dit weer zit ik ook op 80, want als het niet warm is zet ik de airco niet aan. Gewoon je viool in de koffer houden dat scheelt al een heel stuk. Sommige violen heb ik bijna een mensenleven lang en ze hebben geen enkele schade opgelopen van het vocht, ze kunnen best tegen een stootje. En de grootste tijd van het jaar is de vochtigheidsgraad goed, we wonen tenslotte niet in de tropen.Maar Tobias, ik begrijp dus dat jij in huis toch ook eigenlijk wel een hoge luchtvochtigheid hebt?