Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
Ik introduceer hier even voor jullie heel summier Arthur Jaschke (1984). Hij is contrabassist (ook daarom past hij wel bij ons), drummer én neurowetenschapper. En wat brengt hij naar voren? Dat het goed is om ook naar andere muziek te luisteren. "Als je ccontiunu naar één soort muziek luistert, denken je hersenen: die verbindingen kennen we al, daar kunnen we eenvoudig iets moois van maken. Muziek die je nog niet kent, zorg juist voor het aanmaken van nieuwe verbindingen. En dat is goed, want die vormen een cognitieve reserve die zorgt voor een fitter brein op latere leeftijd. Het recept voor een gezond brein is dus: actief muziek luisteren én zelf spelen! " (citaat uit NRC Cultuur, blz. C10, 9 november 2016)
En daarom is het ook een goed idee je zuigeling ook eens andere muziekjes te laten horen dan altijd maar het vertrouwde! Ook een tip van Arthur Jaschke.
Maar goed, wat doet dat hier bij de eigen werken van Rolf Straver? Dat hoef ik jullie vast niet voor te kouwen, toch..?
En daarom is het ook een goed idee je zuigeling ook eens andere muziekjes te laten horen dan altijd maar het vertrouwde! Ook een tip van Arthur Jaschke.
Maar goed, wat doet dat hier bij de eigen werken van Rolf Straver? Dat hoef ik jullie vast niet voor te kouwen, toch..?