Frits, Cecillia,
Mega vioolenbeurs, Marktplaats, Speurders.nl en
www.veilingkijker.nl.
Om maar direct op de internet handelsplaatsen in te springen, aan de ene kant is er een behoorlijk groot aanbod in violen aan de andere kan worden er instrumenten aangeboden die je in de winkel voor c.a. 60 euro kunt kopen en vervolgens zie je ze op o.a. Marktplaats staan voor c.a. 145 euro.
Aan de ene kant weet je dat er op o.a. marktplaats een hoop troep aangeboden wordt, aan de andere kant hoop je ooit een instrument tegen te komen dat….
Dat laatste mag je zelf invullen.
Zelf heb ik via Marktplaats een viool gekocht die er echt niet uitzag (ziet), een naar mijn ervaring Duitse viool met redelijk wat schade, geen “groot“ instrument, gewoon een leuke oude viool met schade (zie het topick over de scheur in de sleutelkast (pegbox).
Ik wil niet beweren dat o.a. Marktplaats alleen maar rommel op levert, alleen maar ramsj.
Als voorbeeld:
Ongeveer anderhalf jaar geleden stond er een Franse viool te koop in Monster (ZH), marktplaats. Je mocht bieden op het instrument..
Zelf heb ik wat pogingen gedaan maar het instrument was 1,2,3 weg.
Via, via heb ik gehoord dat de viool gekocht werd voor 350 euro en direct is opgehaald. Tevens heb ik vernomen dat deze later verkocht is voor… c.a. 27.000 euro (handelaar dus).
Liefst houd ik ook het instrument in handen, maar dat gaat helaas niet altijd.
Liefst koop ik een kippenhok, ga dat afbreken en kom een Strad tegen of ruim een container leeg en kom een Strad tegen, hoewel… een del Gesu,
BTW Frits,
In Lille (France) moet er een of andere markt zijn met een mega violen kraam. ‘k heb het van horen zeggen.
Remi