Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tja, wat hebben we de neiging om altviolisten te vergeten... zouden we Chaplin ook vergeten zijn als hij geen linkshandig cello en viool had gespeeld, maar altviool?Er was een altviolist die ook met Anner Bijlsma en Vera Beths speelde. Ik weet zijn naam niet meer.
Ik denk dat hij het is!Bedoel je Jurgen Kussmaul?
Vioolspelen doet pijn.
Enorm inspirerend. En Kim gunt iedereen iets waar je van gaat glimmen. Als een andere haar toe roept 'joh, je moet denken in mogelijkheden' kan dat soms ook loos of zelfs lomp overkomen. Maar Kim ging haar weg, eerst met moeder en nu zelf, en ontdekte het diep van binnen. En dat vlammetje kan door haar verhaal over slaan!Vioolspelen doet pijn.
Misschien is het de leeftijd, maar de ambitie is nu anders. Ik kon gemakkelijk accepteren dat ik nog maar een beginner was en helemaal bij 0 begon. 't Is nou nog steeds niets bijzonders en het niveau is in de verste verte niet te vergelijken met het niveau dat ik op saxofoon had, maar ik geniet er met volle teugen van
Je schrijft het is nou nog steeds niets bijzonders, maar ik vind het wel bijzonder om weer met een ander instrument te beginnen. En hoe eenvoudig je er ook op kan spelen, ook dat is altijd bijzonder. Het gaat erom dat je plezier hebt in je spel en er van kan genieten. Amateurs zijn de echte liefhebbers en stijgen vaak ver uit boven beroeps muzikanten. Net zoals Emmy Verhey die haar beroep als topsport zag en blij is dat ze er nu vanaf is, en haar viool niet meer aankijkt.Misschien is het de leeftijd, maar de ambitie is nu anders. Ik kon gemakkelijk accepteren dat ik nog maar een beginner was en helemaal bij 0 begon. 't Is nou nog steeds niets bijzonders en het niveau is in de verste verte niet te vergelijken met het niveau dat ik op saxofoon had, maar ik geniet er met volle teugen van!
(#12, #15). Bijzonder verhaal; jij bent net zo inspirerend als Kim, @gevoeligesnaarZelf heb ik een tweetal hele kleine beperkingen die met name lastig waren bij mijn vorige instrument. ......... Maar dat was dan wel weer een mooie aanleiding om uiteindelijk de cello te kiezen; iets wat ik al heel lang op mijn verlanglijstje had staan.
Misschien is het de leeftijd, maar de ambitie is nu anders. Ik kon gemakkelijk accepteren dat ik nog maar een beginner was en helemaal bij 0 begon. 't Is nou nog steeds niets bijzonders en het niveau is in de verste verte niet te vergelijken met het niveau dat ik op saxofoon had, maar ik geniet er met volle teugen van!
De wereldberoemde cellist Anner Bijlsma zei: '... eigenlijk wilde ik contrabassist zijn in een amateurorkest'.Je schrijft het is nou nog steeds niets bijzonders, maar ik vind het wel bijzonder om weer met een ander instrument te beginnen. ........ Amateurs zijn de echte liefhebbers en stijgen vaak ver uit boven beroeps muzikanten. Net zoals Emmy Verhey die haar beroep als topsport zag en blij is dat ze er nu vanaf is, en haar viool niet meer aankijkt.