Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
In een uurtje mn eerste keer cello spelen. Spannend![]()
En...hoe was het?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In een uurtje mn eerste keer cello spelen. Spannend![]()
Hey, vaak denk ik ook om cello te gaan leren spelen. Maar ik vraag mij af of je vinger "patroon" op viool in de war zou raken als je ook cello gaat leren spelen?
Nu twijfel ik me een beetje. Ik weet nog dat ik al in de war raakte toen ik speelde op een viool die gestemd was op A415hz.
Maar dat is een viool....dit gaat om een cello
Ik denk dat het moeilijker is om bv viool en altviool te combineren
Strijken ging goed. Linkerhand goed neerzetten......dat is lastig, heel lastig. Lukte me niet om deze recht te krijgen zonder spanning.
Vond het wel cool dat de trilling van de kast door je lichaam gaat. En leuk dat je zo laag kan.
Donderdag eens proberen een cello in huis te krijgen en dan aan de slag![]()
Ga je er eerst één huren? Volgens mij is er in jouw regio wel een ruim aanbod aan goede huurcelli.
En het lijkt mij heel raar voelen voor die linkerhand aan de cello. Toch echt anders dan een viool!
Ja eerst huren...
Het is vooral heel raar dat je naar achteren/ boven moet met je vingers, zowat je nek in...dat was veel verder dan ik dacht
En gevoel dat je 1e vinger zoooo ver op de toets staat...voor 1 toontje hoger
![]()
en, hoe was het?In een uurtje mn eerste keer cello spelen. Spannend![]()
Uh @Huub...zie boven?![]()
Maar dat is een viool....dit gaat om een cello
Ik denk dat het moeilijker is om bv viool en altviool te combineren
Let vooral op de juiste houding van de linkerhand, met een foute houding kan gemakkelijk tot blessures leiden,waardoor ook vioolspelen moeilijk of onmogelijk kan worden.
Toch wellicht een reden om een cellodocent op te zoeken - liefst een die ervaring heeft met viool spelende leerlingen?
ai das wel lastig als dat gebeurtAlleen moet de C - sleutel erin gehamerd worden. Zodra je moe begint te worden, dan komt de G - sleutel zich welleens bemoeien, en dan raak je van het padje.