Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerlijk gezegd ontgaat mij de ratio achter deze reactie. In bericht #11 heb ik gemeld dat Flothuis een in stilistische zin verantwoorde cadens bij het vioolconcert KV 216 van Mozart heeft gecomponeerd. Dat behelst -uiteraard- een persoonlijke opvatting, want ik voel mij niet geroepen namens anderen te spreken. Verder ben ik in inhoudelijke zin niet op dit onderwerp ingegaan. En dus vraag ik mij in gemoede af waarom iets als 'mijn gelijk' hier moet worden geïntroduceerd. Ik ben er namelijk niet over begonnen en heb er ook niet om gevraagd. Iets als 'gelijk' laat ik maar over aan anderen. Al is het maar om mij te kunnen verbazen.Het enige wat ik vaststel is dat Hopf aan zijn gelijk hecht.
Maar om deze muziek te beoordelen krijg je altijd meningen. En omdat de een iets prachtig vindt en een ander afschuwelijk, heb je er eigenlijk niets aan. Niemand heeft gelijk.Ik merk dat we van het toch zeker interessante onderwerp - de muziek voor strijkers van Marius Flothuis - zijn afgedwaald naar het verschil tussen feiten en meningen.
Het heeft mij op het spoor gezet van zijn muziek, die ik eigenlijk niet kende... en mijn waardering voor Nederlandse componisten is best gegroeid daardoor.Maar om deze muziek te beoordelen krijg je altijd meningen. En omdat de een iets prachtig vindt en een ander afschuwelijk, heb je er eigenlijk niets aan. Niemand heeft gelijk.
O, in die zin heeft het zin gehad, maar ik bedoelde de zin over wat iemand mooi vindt. Laat ik het zo zeggen: ik kan daar niets mee.Het heeft mij op het spoor gezet van zijn muziek, die ik eigenlijk niet kende... en mijn waardering voor Nederlandse componisten is best gegroeid daardoor.
Ik wil niet flauw doen hoor, maar op deze manier kom je er nooit uit.