Deanone
Anouschka
Ik heb enkele jaren terug de viool van mijn toenmalige viooljuf over genomem. Al die tijd heb ik moeite om de A en E -snaar samen te strijken. Dat is lastig met stemmem en lastig met dubbelgrepen.
Mijn huidige viooljuf is van mening dat ik er beter een vioolbouwer naar laat kijken dan eindeloos te blijven oefenen op het strijken van A en E-snaar samen.
Zij zei; Misschien kan de vioolbouwer iets aan de kam doen zodat het je wel lukt.
Maar ik denk dat een nieuwe kam dan eerder nodig is. Klopt dat?
Kun je op een nieuwe kam snijden wachten? Of ben ik mijn viool een paar dagen kwijt?
Is daar elke vioolbouwer goed in? Of is er een vioolbouwer die dat juist supergoed kan?
Wat kost een nieuwe kam snijden? Ik dacht eens gelezen te hebben, rond de 60,-?
Mijn huidige viooljuf is van mening dat ik er beter een vioolbouwer naar laat kijken dan eindeloos te blijven oefenen op het strijken van A en E-snaar samen.
Zij zei; Misschien kan de vioolbouwer iets aan de kam doen zodat het je wel lukt.
Maar ik denk dat een nieuwe kam dan eerder nodig is. Klopt dat?
Kun je op een nieuwe kam snijden wachten? Of ben ik mijn viool een paar dagen kwijt?
Is daar elke vioolbouwer goed in? Of is er een vioolbouwer die dat juist supergoed kan?
Wat kost een nieuwe kam snijden? Ik dacht eens gelezen te hebben, rond de 60,-?