Welkom op dit forum Manolya!
Wanneer ik je tekst goed lees, begrijp ik dat de viool geluid produceerde tot het moment dat je de vier snaren ging stemmen? Als dat juist is, dan kon de viool dus geluid produceren en zat er ook voldoende hars op de strijkstok. Tenzij het beetje hars wat erop zat juist na het stemmen is weg gespeeld.
Ik vermoed dat er nu geen hars meer op de stok zit. Probeer eerst de stok maar eens goed te harsen. Bij een splinter nieuwe strijkstok is het haar helemaal glad, zodat het moeilijk wordt er wat harsdeeltjes aan te krijgen. Daarom zou het wel eens kunnen wezen, dat je veel meer tijd moet uittrekken voor het harsen. Neem kleine stukjes van de haren tegelijk en beweeg het blokje hars steeds alleen op die plek over, zeg zo'n 10 - 15 cm lengte. Als het goed is wordt de hars ook een beetje warm en wordt daarmee een beetje weker, waardoor de hechting ook beter gaat. Op die manier de hele stok afwerken met steeds kleine lengtes. Als de hele stok is voorzien van hars zal het allemaal wel weer gaan.
Mocht dat toch niet zo zijn, meld je dan maar weer!
Succes.
Frits