marloes s
|♫♫|♫
Zoals de meesten van jullie ondertussen weten ben ik de gelukkige eigenaar van een hele oude cello.
Mijn vioolbouwer denkt dat die uit eind 18e eeuw komt.
De klank heeft mijn hart gestolen en ik speel er elke dag met veel plezier op.
Nu doe ik er mijn uiterste best voor om de cello zo goed mogenlijk te onderhouden, maar de cello altijd schoon met een doek, berg deze altijd op in de koffer als ik niet speel en ga regelmatig met mijn cello naar de vioolbouwer als er iets is.
Nu is mij opgevallen dat het bovenblad een nogal dunne laag bescherming heeft.
Met een beetje wrijven kan er zomaar een kale plek hout tevoorschijn komen.
Nu wrijf ik natuurlijk niet heel hard maar het bovenblad komt kwetsbaar op mij over.
Dit heb ik vandaag met mijn vioolbouwer besproken en gevraagd of er iets mogelijk is om iets meer bescherming van het hout te krijgen.
Hij zei dat hij er een laagje speciale was op kan doen.
Dat geeft iets bescherming en maakt dat je bv de hars wat makkelijker kan weghalen.
Hij zei dat het was is dat ook in museum word gebruikt en dat hij er goede ervaring mee heeft.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En weet iemand om wat voor was dit gaat?
Mijn vioolbouwer denkt dat die uit eind 18e eeuw komt.
De klank heeft mijn hart gestolen en ik speel er elke dag met veel plezier op.
Nu doe ik er mijn uiterste best voor om de cello zo goed mogenlijk te onderhouden, maar de cello altijd schoon met een doek, berg deze altijd op in de koffer als ik niet speel en ga regelmatig met mijn cello naar de vioolbouwer als er iets is.
Nu is mij opgevallen dat het bovenblad een nogal dunne laag bescherming heeft.
Met een beetje wrijven kan er zomaar een kale plek hout tevoorschijn komen.
Nu wrijf ik natuurlijk niet heel hard maar het bovenblad komt kwetsbaar op mij over.
Dit heb ik vandaag met mijn vioolbouwer besproken en gevraagd of er iets mogelijk is om iets meer bescherming van het hout te krijgen.
Hij zei dat hij er een laagje speciale was op kan doen.
Dat geeft iets bescherming en maakt dat je bv de hars wat makkelijker kan weghalen.
Hij zei dat het was is dat ook in museum word gebruikt en dat hij er goede ervaring mee heeft.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
En weet iemand om wat voor was dit gaat?