Dit cellowerk (1e YT in #56) klinkt best leuk, maar ja, wat wil je het is meer een goede toepassing van de technische mogelijkheden dan een demonstratie van het cellospel op een akoestisch instrument. Ik vind het daarom niet vergelijkbaar en niet passen in het onderwerp.
Het tweede YT-filmpje vind ik absoluut niet horen in dit onderwerp en al helemaal niet op dit Forum! Wat moet je ermee? Een bende lawaai! Tja, sommige mensen noemen dat 'losgaan' en dat schijnt dan het ultieme cellospelen te zijn. Is dat écht zo?
Ik vraag me af of er nog voldoende feeling is waarom dit forum eigenlijk in het leven is geroepen.
Frits, een forum is er toch voor discussie? En het gaat hier terdege om de cello, maar dan een, laten we zeggen, gemodiciceerde versie. Dat het veel lawaai is, dat tweede filmpje, jazeker! Het is ook beslist niet de cello op z'n mooist! En staat al helemaal in schril contrast met bijvoorbeeld het cellospel van Jacqueline du Pré.
Maar nu weer terug naar de vraag of dit allemaal op het forum past. Bij het eerste filmpje geef je aan dat je dit forum wilt beperken tot acoustische instrumenten en toepassing, in ieder geval zo'n topic als 'opkomende cellisten'.
Voor wat betreft het tweede filmpje was het van mij meer een illustratie van hoe deze jongens verder aan hun carriére kunnen bouwen doordat ze met 2Cello's op het podium hebben gestaan. Misschien had ik het bij een verwijzing naar dit gebeuren moeten laten. Alleen...het enthousiasme hier deed mij het filmpje toch plaatsen!
Frits, moeten we onze ogen sluiten voor de moderne toepassingen van strijkmuziek?
Zo nee: welke plek gaan we dat geven op het forum? Tenslotte hebben we hier ook technische apparatuur besproken in de topics over e-viool e.d. Mag je hier de apparatuur wel bespreken, maar niet laten zien hoe daarop gespeeld wordt?
Of betreft het probleem alleen de plek op het forum waar dat wordt getoond (op te lossen met een apart topic e-strijkmuziek).
Je schrijft:
Dit cellowerk (1e YT in #56) klinkt best leuk, maar ja, wat wil je het is meer een goede toepassing van de technische mogelijkheden dan een demonstratie van het cellospel op een akoestisch instrument. Ik vind het daarom niet vergelijkbaar en niet passen in het onderwerp.
Maar wat bedoel je dan met 'goede toepassing van de technische mogelijkheden'? Hier wordt toch cello gespeeld? Nog steeds met strijkstok (een gewone) en snaren die tot vibratie worden gebracht. Alleen heeft de cello nu geen houten klankkast maar worden andere technieken toegepast.
Is een cello alleen een cello als die een houten klankkast heeft (omdat dat altijd zo was?)
En je schrijft:
Ik vraag me af of er nog voldoende feeling is waarom dit forum eigenlijk in het leven is geroepen.
Vraag je je dit af in het algemeen of nu ineens nav #56?
Welke 'feeling' mis jij dan? Welke doelstellingen komen niet uit de verf?