dag, ik heb nu 1 jaar les op altviool. ben tevreden over de eerste resultaten, maar ik bemerk dat ik een fysiek probleem ga krijgen. Ik heb onvoldoende controle over mijn linker pink. Ik bemerk dat ik de pink heel beperkt kan laten doen wat ik wil: ik hem m motorisch niet onder controle. Nou ben ik 44 (dus heb ik mijn pink in dat opzicht al lange tijd 'verwaarloosd') dus wellciht dat het met de leeftijd te maken heeft. Mijn docent zegt dat je moet leren met je eigen beperkingen om te gaan (hij heeft me wel een oefening gegeven, maar net zo goed als dat ik mij vorig jaar vornam de altviool te willen leren bedwingen leren bedwingen, geldt dat nu in het bijzonder voor mijn pink.
Is dit gebruikelijk? hebben jullie ook een pink die je minder gemakkelijk onder controle hebt. Is je pink te trainen? Hebben jullie nog tips of oefeningen om 'meer uit de pink te halen' of meer in de pink te kunnen 'neerleggen'?
Is dit gebruikelijk? hebben jullie ook een pink die je minder gemakkelijk onder controle hebt. Is je pink te trainen? Hebben jullie nog tips of oefeningen om 'meer uit de pink te halen' of meer in de pink te kunnen 'neerleggen'?