Maurien Bart
Maurien Bart
Ik krijg een warm gevoel van dit filmpje, wat hebben jullie een gaaf vak!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, maar dat is ook niet de reguliere stapelzetter die de meeste bouwers gebruiken!Maurien Bart zei:(.....)Ik heb op een internet site gekeken, en ja je/ jullie hebben me overtuigd, dat gaat véél makkelijker. (.....)
Whowie die stapelzetter is wel duur zeg, daar kan ik wel een paar mooie marterharen kwasten voor kopen.
Ik vind dat houtje-touwtje ding nogal onhandig!Maurien Bart zei:Die ziet er een beetje onhandig uit, dan duw je de stapel tijdens het zetten toch makkelijk om?
Ja, maar dan hout met een 't'. Zo lang je hem maar niet op z'n ziel trapt, is er niets aan de hand.Maurien Bart zei:Of prik je die in het houd (zodat de ziel beschadigd)?
Jullie zullen het wel weten, maar als de stapel de ziel van de viool word genoemd vind ik dat er zielig mee om wordt gesprongenchrish zei:Dat zijn de makkelijkste zetters just! Met de ene kant prik je in de stapel en zet je hem op de juiste plek met de andere kant verplaats je de stapel.
Ik zou mijn instrument hier nooit laten repareren! Vreemde technieken.Maurien Bart zei:Ik krijg een warm gevoel van dit filmpje, wat hebben jullie een gaaf vak!
Sorry, het is ook niet mijn intentie geweest een cursus te af te dwingen.BertBoonVioolbouw zei:@ Reguz: Ik doe altíjd al mijn best, maar het is niet MIJN intentie om hier een cursus vioolbouwen te geven, of zelfs maar een cursus stapelzetten. Tegen het hier en daar beantwoorden van een gerichte vraag of het voorzien van kritisch commentaar op minder juiste opmerkingen is -als het zo uitkomt- geen bezwaar, maar een cursus moet men wat mij betreft elders zoeken, daarvan zijn er in NL. en Vlaanderen wel een paar beschikbaar.
Frits,Oosterhof Vioolbouw zei:Ik zou mijn instrument hier nooit laten repareren! Vreemde technieken.Maurien Bart zei:Ik krijg een warm gevoel van dit filmpje, wat hebben jullie een gaaf vak!
Ik krijg de link niet aan de gang. Moet ik een of andere Trust Manager activeren. Weet niet wat dat is en waar ik die kan vinden.reguz zei:(.....) Hier een link naar een site van Erik Jansson de Prof (emeritus) die zijn hele leven met de violin bezig heeft gehouden:
http://www.speech.kth.se/music/acviguit4/
Kijk op het hoofdstuk VII waar je kunt lezen over wat de plaats van de stapel teweeg brengt. (.....)
Aangezien deze vraag buiten het onderwerp valt zal ik je per e-mail een antwoord doen toekomen.Hopf zei:Frits,
Vergeef me mijn onkunde op het gebied van vioolbouw. Want het enige waar ik verstand van heb (of had) is het wat wereldvreemde vak econometrie. En dus zou ik graag van je horen welke vreemde technieken naar jouw mening in het filmpje worden gehanteerd.
Ronald