Ik ben geïnteresseerd in de bouw en het bespelen van de Rebec. In de afgelopen drie jaren heb ik drie instrumenten gebouwd, twee alt Rebecs en een tenor. Met behulp van filmpjes op internet heb ik mijzelf geleerd er op te spelen. Dagelijks speel ik op de alt rebec (oa. Ja nus hons pris van Richard Leonardt en Reis glorius van Guirant de Borneill), althans deze titels stonden bij de you tube filmpjes waar ik ze vandaan heb. Verder speel ik eenvoudige molodieën die ik gemakkelijk kan spelen. Graag zou ik wat meer muziek willen spelen die bij de alt rebec past en die niet te moeilijk is.
Verder ben ik erg geïnteresseerd of er bij strijkersforum mensen zijn die rebecs bouwen, om ervaringen uit te wisselen.
Ik ben mij bewust dat een rebec een wat grover instrument is dan een echte (alt)viool of cello.
Verder ben ik erg geïnteresseerd of er bij strijkersforum mensen zijn die rebecs bouwen, om ervaringen uit te wisselen.
Ik ben mij bewust dat een rebec een wat grover instrument is dan een echte (alt)viool of cello.