Ik vind het toch wel jammer hoor van zo'n luik. Zijn er ook geen pogingen gedaan om die stapel er via de reguliere methode in te krijgen? Dan zou op z'n minst gezegd kunnen worden dat het geprobeerd is.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaaf Robert! Goed dat je er foto's bij hebt gezet, anders zou ik het niet geloven...! Ik ben benieuwd naar het geluid je kunt hier ook media posten.
Ja, dat was allemaal pizzicato. Heb je ook een stuk met gestreken tonen? Yeahh!luister en huiver
Klinkt uitstekend als rockabilly/rock&roll/country bas. Goede snaren ook daarvoor. Waarschijnlijk minder voor strijken, als ik het goed begrijp snaren die zich prima lenen voor slappen?luister en huiver
Inderdaad , ik heb bij Thomann.de geïnformeerd en de vakafdeling geeft aan dat er geen strijkstok voor is, omdat deze snaren niet met een strijkstok bespeeld kunnen worden.Klinkt uitstekend als rockabilly/rock&roll/country bas. Goede snaren ook daarvoor. Waarschijnlijk minder voor strijken, als ik het goed begrijp snaren die zich prima lenen voor slappen?
Dan wordt het lastig een oordeel te geven over de klankkwaliteit.Inderdaad , ik heb bij Thomann.de geïnformeerd en de vakafdeling geeft aan dat er geen strijkstok voor is, omdat deze snaren niet met een strijkstok bespeeld kunnen worden.
Voorlopig ben ik zeer tevreden over de klankkwaliteit. Zelfs met het luikje “stapelgek” er af klinkt het gaaf.Dan wordt het lastig een oordeel te geven over de klankkwaliteit.
Hoe beoordeel je dat dan? Welke referentie? Of is het meer dat er geluid uitkomt en dat valt alleszins mee?Voorlopig ben ik zeer tevreden over de klankkwaliteit.
Als zanger/gitaris/toetsenist en drummer heb ik het idee dat ik klankkleur goed kan beoordelen. Ik verwachtte van deze gratis gekregen Kont-ra-bas niet veel maar nogmaals meld ik dat het zeker niet tegenvalt. Wellicht is voor andere bassisten een uitdaging om een en ander te onderzoeken of er simpele verbeteringen op te volgen zijn, dan de reguliere luthier wil doen geloven..Hoe beoordeel je dat dan? Welke referentie? Of is het meer dat er geluid uitkomt en dat valt alleszins mee?![]()
Dat lijkt me ook. Je luistert misschien met andere oren dan vioobouwers, je hebt een goed idee hoe iets moet klinken binnen de stijl die je speelt. Dat is iets anders dan wat de meeste mensen hier een, en zeker de meest ervarenen onder hen op dit strijkersforum in gedachten hebben.Als zanger/gitaris/toetsenist en drummer heb ik het idee dat ik klankkleur goed kan beoordelen.
Dat lijkt me ook. Je luistert misschien met andere oren dan vioobouwers, je hebt een goed idee hoe iets moet klinken binnen de stijl die je speelt. Dat is iets anders dan wat de meeste mensen hier een, en zeker de meest ervarenen onder hen op dit strijkersforum in gedachten hebben.
Ik vermoed dat jij ook een veel beter oordeel kunt vellen over een tobbebas dan anderen op dit forum. Maar dat is dan ook geen strijkinstrument, misschien moeten we jouw Kont-ra-bas ook niet in de eerste plaats als een strijkinstrument beoordelen, maar als een kunst object wat een goed stuwend geluid onder een combo weg kan zetten.
En helpt een soort boomstam die een eerder leven als drumstok had daarvoor wel beter dan een perfect vorm gegeven stapel van fijnspar. Ik zou in ieder geval heel graag willen horen hoe je bas klinkt in een combo. Het lijkt me dat het dan belangrijker is of het geluid goed combineert met de basdrum van het drumstel, en een stuwend geluid geeft met voldoende volume of goed te versterken is, dat je er Dragonetti of Bottesini op kunt spelen... Dus wat mij betreft blijf vooral posten ik kijk uit naar de foto's van het blad en de klank van je instrument in een band!

Lijkt me onmogelijk om de klank te beoordelen enkel afgaande op het pizzicatogedrag! Of iemand zanger of toetsenist is, helpt daar niet bij. De contrabas is een strijkinstrument. Nu kan het zijn dat deze Kontrabas dat niet meer is, maar om dan te zeggen dat de klank geweldig is, gaat mij wel erg ver. Het kan natuurlijk wel dat je de klank prachtig vindt, prima.Als zanger/gitaris/toetsenist en drummer heb ik het idee dat ik klankkleur goed kan beoordelen.
En het zal vast de 'klank' ten goede komen!Toch jammer dat er geen patrijspoortje inzit. Geen wijnrek aan de binnenkant is ook een gemiste kans.
Voorlopig ben ik zeer tevreden over de klankkwaliteit. Zelfs met het luikje “stapelgek” er af klinkt het gaaf.
Dan zou je toch denken dat je zélf huivert van het geluid c.q. klank?luister en huiver
Hoe meer materiaal (massa) er op de bladen terecht komt des te groter de demping zal worden. Dat komt de klank niet ten goede omdat dan het trillen van de bladen belemmerd wordt. Dat zal vooral in de lagere frequenties hoorbaar of te merken zijn. Het heeft ook te maken met de hardheid van de vernis of lak. Hoe harder des te meer demping. Er zit dan als het ware een beklemmend pantser om of op de bladen.Ik vraag me af als ik de klankkast binnen in het vernis spuit of de klank dan nog mooier naar buiten kaatst. Voorlopig ga ik de kont zijde van de “kont-ra-Bass” af schilderen en daarna rondom in het vernis zetten.
Inderdaad. Robert zou nog wat werkzaamheden uitvoeren en ons dan berichten over het verdere speelplezier.Jammer dat het stil is geworden rond deze bas.