Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog 1 tip:Mijn snaren zijn allemaal Larsen medium. Dat vind ik prima, maar om de cellosuites van Bach te spelen, vind ik de A te schel. .....
Nog 1 tip:
als de a-snaar gewoonlijk niet te schel is, maar bij deze stukken wel, is er nog een andere oplossing: streektechniek aanpassen.
Bijv. prelude vd 1e suite, 2e helft, de melodie waar steeds de losse a tussen zit. Daar kan steeds een minuscule mildheid op de a-snaar losgelaten worden.
De stapel verplaatsen zal best effect hebben op de A, maar ook de andere snaren zullen daardoor beïnvloed worden.Mijn celloleraar, die ook cello's restaureert en verkoopt, adviseert Eva Pirazzi Gold en even laten controleren hoe de stapel staat. (.....)
De stapel verplaatsen zal best effect hebben op de A, maar ook de andere snaren zullen daardoor beïnvloed worden.
~moeilijk te voorspellen; maar als jouw cello juist goed klinkt met snaren met lage spanning, dan zou een a-soft kans maken. Soms werkt het echter andersom, dat ietsjes meer spanning wat meer klank geeft. Vaak is de Larsen a-medium een geweldig mooie tussenweg. Als er 1 snaar is die vrijwel nooit schel klinkt .... .Je sprak over Larsen soft. Dat lijkt me wel iets, aangezien mijn cello echt mooier klinkt met lagere snaarspanning en omdat ik bovendien last heb aan mijn vingerspieren. Toch vraag ik mij af: zou een stuk als het concerto van Saint-Saens daarmee ook nog tot zijn recht komen?