Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, maar op die manier speel je geen altviool meer hè?NicoDezaire zei:Jawel, klinkt prima samen, een A blijft natuurlijk een A alleen zit hij bij de vioolsleutel op een andere plek dan bij de Alt-sleutel en hij zit op een Alt op een andere plek dan op een Viool.
Verder is de muziek dan niet optimaal gearrangeerd voor een Alt en kun je dus je C-snaar er vanaf halen en moet je vanaf de E-snaar van de viool de hogere posities in gaan om de hoge viool noten te kunnen spelen.
Voor eenvoudige stukjes lukt dat nog wel maar als stukken flink de hoogte in gaan voor viool is op een gegeven moment je toets te kort om om de hoge noten op je A-snaar te spelen in plaats van de E-snaar van een viool.
Tot slot kun je jezelf dan weer afvragen waarom je de overstap naar een Alt hebt gemaakt...
Ik ben het met bovenstaande opmerking volledig eens. Ik ontdek nu tevens een verborgen vraag in jouw opmerking. Waarom heeft Williams dit stuk niet voor cello geschreven (bijna vanzelfsprekend)? Een vraag die thuis hoort bij de componist.... Hoe bereik je die?Oosterhof Vioolbouw zei:Naar mijn mening is dit hét instrument bij uitstek dat uitdrukking geeft aan het melancholieke en trieste gebeuren in de Holocaust. Volgens mij had Williams het beter kunnen schrijven voor cello!
Ik weet niet of ik Nico daarin helemaal gelijk kan geven....... Natuurlijk is er veel meer literatuur voor viool (en cello) bijvoorbeeld maar toch is er genoeg te vinden voor altviool èn er is ook veel nog te ontwikkelen of (zelf) aan te passen voor altviool, ook stukken die eigenlijk voor een heel instrument geschreven zijn.NicoDezaire zei:Er is weinig uitgegeven voor Altviool.......