Is het zeker! Mijn leraar heeft het altijd over mijn oude vriendje en dat is hij ook. Hij staat de aanschaf van een ander instrument wel in de weg omdat ik geen enkele cello tot nu toe zo mooi vind als deze. Maar de huidige situatie is goed zoals hij is. Ik speel vrijwel alle werkdagen een paar uur op deze cello en thuis op mijn huurinstrument, dus speel ik denk ik toch wel minstens de helft van de tijd op de mooie oude. Doordat ik nu in de piekbelasting van mijn werk zit, speel ik zelfs vrijwel alleen bij hem, dus kan hij beter daar staan dan thuis. Verder heb ik de garantie dat hij niet opeens verkocht is, want verkopen doet hij hem alleen aan mij. Daar ben ik wel heel blij mee, want ik weet dat er heel wat veel betere cellisten zijn die hem ook wel zouden willen kopen. Ik zal hem alleen wel missen in de zomervakantie, want dan heb ik veel tijd om te spelen, maar dan kom ik daar 6 weken niet

Ik zal mijn leraar vragen of ik een foto mag plaatsen.
Een iets ander onderwerp is de favoriete strijkstok. Meestal speel ik bij een mijn leraar op een Lucchi. Hij is vrij zwaar en past goed bij de cello waar ik op speel, ook mooi warm en vol, maar niet te overheersend. In het begin kon ik er pas goed op spelen als ik een stuk wat beter kende, maar nu speel ik er ook nieuwe stukken op. Er zijn daar ook nog twee andere fijne stokken, waar ik regelmatig op speel, maar ik weet eigenlijk niet wat dat voor een stokken zijn, zal er eens naar vragen.
Hiernaast staat trouwens op mijn profielfoto mijn huurcello, die ik ook best fijn vind, maar die niet te vergelijken is met mijn oude vriendje. Daarvoor staat links de 1/4 cello van mijn dochtertje en links de oude 1/8 van mijn zoontje, maar die speelt inmiddels ook op een 1/4 cello. Eigenlijk moet ik eens een nieuwe profielfoto plaatsen.
En ik blijf toch. Frits heeft aangegeven niet meer te censureren en alleen posts evt. te verplaatsen naar het off-topic-deel van het forum, dus dan weten we waar we moeten zijn voor luchtiger inhoud. Wel wijst hij op de regels, nou ja, ik zie wel hoe het loopt. Ik vind het forum eigenlijk te leuk om te vertrekken, dus zolang er niet meer met twee maten gemeten wordt en iedereen zijn best doet hoogstens grappig te zijn en niet anderen moedwillig te krenken, blijf ik.