Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De door Ferrie geciteerde tekst behoort bij de snaartip van 'snaarwijzer' voor de 'e' van de viool. Wanneer in de tekst de 'e' simpelweg vervangen wordt door een 'a', wordt hier het een en ander gesuggereerd wat er niet staat.Ferrie zei:Ik heb kortstondig (alt) D 'Addario Helicore en Pirastro Tonica geprobeerd. Ik ben teruggegaan naar Pirastro Obligato's. Overstappen naar Helicore en Pirastro Tonica zou ik als een achteruitgang beschouwen. De Obligato heeft een pittig karakter. Fijne snaar. (voor 17,5 inch?)
Waarschijnlijk zoeken (ook) veel altisten naar de beste hoge snaar. Ik heb het advies een keer gevolgd van snaarwijzer om voor de a-snaar "medium crystal" van Corelli te proberen. Ik vond het geen succes.
Ik vertaal de uitleg op Snaarwijzer een beetje naar de altviool:
"Als u kiest voor een complete set snaren van een merk, dan blijkt de ‘a’ snaar vaak maar matig te presteren, ook van goedklinkende merken".
Je zou ze allemaal gewoon vrijblijven moeten kunnen uitproberen. (snaaradvies en uitproberen ook bij Bert?)
Koppel je het nog een keer terug naar ons?Matthijs zei:Het gaat mij inderdaad om de A. De D,G en C vind ik altijd mooi klinken... ik ga Zyex uitproberen en de Kaplan Solutions A.
Op zich klopt de hele bewering al niet, want dit is een overduidelijk geval van contradictio in terminis: een goedklinkende set behelst natuurlijk ook de gehele set, dus inclusief de E!Ferrie zei:Frits,
Mijn "naar analogie van" (lees a voor e-snaar) is dan ook meer als vraagstelling bedoeld. Misschien ten onrechte wat al te suggestief en hypothetisch.
Ik waardeer uiteraard jouw reactie hierop!
Vraag is of de stelling überhaupt wel klopt die "snaarwijzer" poneert:
"Als u kiest voor een complete set snaren van een merk, dan blijkt de ‘e’ snaar vaak maar matig te presteren, ook van goedklinkende merken".
Voor wat betreft de Obligato's: ik ken zowel de Obligato vioolsnaren als de Obligato altvioolsnaren. Ik vind ze over de hele linie uitstekend. Persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Bert,BertBoonVioolbouw zei:@ Ferrie,
Corelli maakt twee types Altviool A snaren, de ene met een kunststofkern en de andere met een stalen kern. Welke A had je geprobeerd?
(plagerijtje hoor!) Op jouw logica voortbordurend zou je dus mogen stellen dat wanneer de `e' snaar matig presteert het goedklinkende merk in zijn geheel matig presteert hetgeen "goedklinkend" in een heel ander daglicht stelt.SoundBoard zei:"Als u kiest voor een complete set snaren van een merk, dan blijkt de ‘e’ snaar vaak maar matig te presteren, ook van goedklinkende merken".
Op zich klopt de hele bewering al niet, want dit is een overduidelijk geval van contradictio in terminis: een goedklinkende set behelst natuurlijk ook de gehele set, dus inclusief de E!
Bedankt voor je feedback. Zou voor mij goed nieuws kunnen zijn omdat de prijs bijna halverwege van de Pirastro Obligato's ligt. Kun je wat zeggen over de uitkomst als je deze snaren vergelijkt met andere merken of soorten?Matthijs zei:Ik heb nu de Zyex snaren op mijn altviool zitten. Ze spelen erg snel in en ik ben dik tevreden over de klank! Ook de A is erg mooi! warm en helder!
Kostbaar om uit te proberen. Misschien als het tijd is voor vervanging. Maar ik ben wel benieuwd naar feedback van jouw klanten.BertBoonVioolbouw zei:Overigens heeft Pirastro een nieuwe (stalen) A snaar voor Alt; de Passione. Heb hem wel in huis, maar nog niet geprobeerd.