Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(.....) Mijn conclusie: Het geluid wordt zachter als je de hals star met metaal maakt, en waarschijnlijk zal dat metaal zelf ook een kil bijgeluid geven. In iedergeval als het "soepele" hout van de hals in zijn beweging wordt verstoord wordt het geluid zachter.
Nog een conclusie: de vorm en het gewicht van de hals verzwakt of versterkt de opgebouwde druk/ resonantie frequentie. Er loopt als het ware een patroon van trillingen door de hals (afhankelijk van de aangestreken toon) die ook weer terug in de klankkast komt en zo in resonantie komt met de zelfde toon zodat het volume sterker wordt.
Ik vind het er niet uitzien, maar dat is puur een persoonlijke zaak.
Stel je vind het niet storend, dan zou het enige nadeel kunnen zijn, dat je bij het opspannen van een nieuwe snaar haast wel een boormachine nodig hebt om met een speciale sleutel even snel de boel rond te draaien.
Ik heb geen idee of het een nadelige invloed op de klank zou kunnen hebben. Ik ben ze in het echt nog niet tegen gekomen, behalve bij de contrabas natuurlijk.
Ik zal maar niet op deze ongenuanceerde onzin reageren.
Het is de manier waarop Bert dit soort beweringen afdoet.BertBoonVioolbouw zei:Ik zal maar niet op deze ongenuanceerde onzin reageren