marloes s
|♫♫|♫
Vandaag keek ik mij bladmuziek nog eens door om te zien wat ik nu eigenlijk allemaal wel en niet in huis heb.
Op dit forum lees ik geregeld over boeken met bladmuziek die gebruikt worden voor de studie.
Ik krijg de indruk dat er een soort standaard repertoire is die veel mensen gebruikt hebben of gebruiken tijdens het leren cello spelen.
Hierbij bedoel ik niet zo zeer een bepaalde leer methode maar meer boeken die de methode helpen ondersteunen.
Het lijkt mij leuk een soort lijst aan te leggen van deze bladmuziek boeken, (als ik dan nog eens een cadeautje voor mezelf wil kopen
)
En ik ben heel erg benieuwd wat jullie allemaal nog hebben liggen en zoal gebruiken/gebruikt hebben.
Ik zal de lijst beginnen.
Wat ik in de kast heb liggen voor de lijst is:
Lee , 40 leichte etüden
Lee 12 melodische etüden
Dotzauer 113 studies for violoncello (net gekocht vandaag
)
Mooney position pieces for cello book 1
Reinagle zwölf leichte violoncelli duette book 1
Reinagle zwölf leichte violoncelli duette book 2
Bach six suites
Popper 15 etüden für violoncello op. 76 I
Jüttendonk the Basis
Op dit forum lees ik geregeld over boeken met bladmuziek die gebruikt worden voor de studie.
Ik krijg de indruk dat er een soort standaard repertoire is die veel mensen gebruikt hebben of gebruiken tijdens het leren cello spelen.
Hierbij bedoel ik niet zo zeer een bepaalde leer methode maar meer boeken die de methode helpen ondersteunen.
Het lijkt mij leuk een soort lijst aan te leggen van deze bladmuziek boeken, (als ik dan nog eens een cadeautje voor mezelf wil kopen
En ik ben heel erg benieuwd wat jullie allemaal nog hebben liggen en zoal gebruiken/gebruikt hebben.
Ik zal de lijst beginnen.
Wat ik in de kast heb liggen voor de lijst is:
Lee , 40 leichte etüden
Lee 12 melodische etüden
Dotzauer 113 studies for violoncello (net gekocht vandaag
Mooney position pieces for cello book 1
Reinagle zwölf leichte violoncelli duette book 1
Reinagle zwölf leichte violoncelli duette book 2
Bach six suites
Popper 15 etüden für violoncello op. 76 I
Jüttendonk the Basis