BertBoonVioolbouw
|♫♫|♫♫|♫♫|
Ik heb niet gezegd dat ik niet van Feuilletons houd (Ik houd er niet speciaal van maar heb er ook niets tegen) en ik wilde Riny ook geenszins ontmoedigen. Ga vooral door Riny! 
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beste Bert,BertBoonVioolbouw zei:ik wilde Riny ook geenszins ontmoedigen. Ga vooral door Riny!![]()
Toen mijn buurman's hond mijn huis binnen rende, was ik viool aan het spelen, hij kwam meteen op mijn voeten zitten, rollen op het grond en blafte zachtjes. Ik weet niet wat dat betekent, maar ik denk dat ik wat voordeel heb dat ik geen hond heb, terwijl ik heel graag een hond wil hebben...Riny zei:De enige die het niet kon waarderen was mijn hond Lady (Golden Retriever) zij begon te blaffen, hahahahahaha.

Ik heb ze aandachtig bekeken en helaas, ik moet Remi gelijk geven. Hoewel de informatie die ik hier vond ten stelligste beweert dat het gaat om ebben toets en stemsleutels, vrees ik toch dat wanneer deze onderdelen dwars doormidden worden gezaagd er een soort Engels dropje ontstaat: van binnen is het nep!! Ik heb ooit eens een viool ter reparatie gehad waarvan de toets moest worden geschraapt en geslepen. Dat heb ik geweten: na een vrij dikke laag van zwart materiaal kwam ik op een soort ondefinieerbaar hout. Stemsleutels idem dito. Dat krijg je dus nooit goed tenzij er een geheel nieuwe toets op gaat.Riny zei:Beste Frits,
Heb even een openbaar fotoalbum aangemaakt met daarin de, hopelijk, goede foto's waarna gevraagd werd.
Klik op onderstaande link.
Mijn Viool Album
Misschien dat hier het antwoord al in besloten ligt?Riny zei:(.....) Vreemd dat er voor zelfstudie geen boeken zijn te vinden, tenminste, is mij niet gelukt. (.....)
Ik heb een paar muziekinstrumenten ook bespeeld, anders dan viool, en ik moet zeggen dat, omdat viool geen fret heeft, is het een kwestie van uitvogelen, een kwestie van uitzoeken en raden waar de noten zijn, kan het heel frustrerend zijn, en het kan leiden tot een slechte speelhouding, of de noten die u speelt, fals zijn. (het is, geloof mij, echt LASTIG om van een slechte speelhouding af te zijn! En het is ook LASTIG wanneer u al gewend bent om het geluid van de false noot die u altijd speelt, te corrigerenRiny zei:Na lang zoeken om een vioolleraar/lerares bereid te vinden om les aan huis te geven is mij niet gelukt.
Daarom heb ik het boek Vioolspelen voor Dummies maar aangeschaft.
Vreemd dat er voor zelfstudie geen boeken zijn te vinden, tenminste, is mij niet gelukt.
Omdat ik al op andere instrumenten speel zal het mij, met discipline, en voor een passpiegel zittende met de viool, ook wel lukken.
Bij twijfel heb ik dit fijne forum tenminste nog om mijn vragen te stellen.
Trouwens, er is hier al heel veel te vinden om een goede kijk op het viool spelen te krijgen.