Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als er Steiner is de achterkant staat dan is waarschijnlijk toch het een kopie-Stainer viool met een schrijffout in het stempel.martijn zei:het gaat echt om een Steiner Viool. De viool is achter gelaten door een Joodse heer die was onder gedoken bij mijn groot ouders. Het merk staat achter in de viool gebrand.
Dan zou 'noaislief' zich vergist hebben. Zie:Geert zei:Als er Steiner is de achterkant staat dan is waarschijnlijk toch het een kopie-Stainer viool met een schrijffout in het stempel.
Het lijkt me dat de afdruk op het achterblad Stainer zou moeten zijn, ingebracht met een brandstempel.noaislief zei:Ik heb ook zo'n viool. Bij mij staat er op de achterkant steiner gebrand, maar aaan de binnenkant zit een label met stainer..
Dat denk ik niet, dat gaat over dezelfde fout in het stempel, Steiner terwijl het label wel Stainer aangeeft.Oosterhof Vioolbouw zei:Dan zou 'noaislief' zich vergist hebben. Zie:Geert zei:Als er Steiner is de achterkant staat dan is waarschijnlijk toch het een kopie-Stainer viool met een schrijffout in het stempel.
...noaislief zei:Ik heb ook zo'n viool. Bij mij staat er op de achterkant steiner gebrand, maar aaan de binnenkant zit een label met stainer..

Er zijn kopie "Stainers" met meestal alleen een stempel op het achterblad of alleen een etiket en soms beide.noaislief zei:Dat er steiner stond vond ik ook wel erg vreemd, maar hoe verklaar je dan dat er een label aan de binnenkant zit (of is die niet echt)
Voor een taxatie moet je eigenlijk naar een vioolbouwer, hier op het forum gaan mensen op basis van foto's maar wat roepen en dat werkt niet.noaislief zei:oke bedankt!
wat zou de waarde dan ongeveer zijn? Of kun je dat niet zeggen?